به گزارش پارس نیوز، 

همزمان با آماده شدن ارتش سوریه برای آغاز عملیات آزادسازی ادلب و گرد هم آوردن نیروها و تجهیزات نظامی برای این حمله، گروه های مسلحی که این استان را اشغال کرده اند، به وحشت افتاده اند و به آنکارا هشدار می دهند در صورتی که به دمشق برای حمله به شمال‌غرب سوریه چراغ سبز نشان دهد، باید منتظر پیامدهای آن نیز باشد.

یکی از اعضای گروه های تروریستی مستقر در ادلب امروز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، را تهدید کرد که این تروریست ها تونل بزرگی را از شمال غرب سوریه تا استان هاتای (ختای) ترکیه حفر کرده اند و در صورتی که اردوغان «ادلب را بفروشد»، این افراد از طریق این تونل وارد ترکیه خواهند شد و حملات تروریستی را علیه شهروندان و نیروهای امنیتی این کشور انجام خواهند داد.

این تروریست در یک فایل تصویری تهدید کرده است که: «ریحانلی (شهری در استان ختای ترکیه) پشت سر من است. (خطاب به مقامات ترکیه) همانطور که می دانید، ما (شبه نظامیان) از غوطه، در حفر زمین مهارت خوبی داریم و از آنجایی که شما یک مانع مرزی 960 کیلومتری احداث کرده اید، می خواهیم به شما بگوییم که اگر ادلب و یا مناطق تحت کنترل (معارضان مسلح) را بفروشید، ما نیز ریحانلی را از شما خواهیم خرید. جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار نمی دهم، اما این یک هشدار برای شماست».

این فایل ویدئویی درست یک روز پس از نشست سه‌جانبه تهران میان حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه منتشر شد؛ نشستی که برای بررسی اوضاع روسیه و به ویژه استان ادلب در آستانه آغاز عملیات آزادسازی این استان توسط ارتش سوریه برگزار شد.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است اگرچه حضور نیروهای ترکیه ای در ادلب ممکن است باعث پیچیدگی در برنامه دمشق برای بازپس‌گیری این استان و درگیری نظامی مستقیم میان نیروهای سوری و ترکیه ای شود، دولت سوریه اعلام کرده است حتی اگر اردوغان نیروهای ترکیه ای را از ادلب خارج نکند، دمشق همچنان برای آزادسازی این استان مصمم است.

گزارش اسپوتنیک می افزاید به نظر می رسد نشست تهران باعث نگرانی گروه های تروریستی مسلح در استان ادلب شده باشد. این گروه ها نگران آن هستند که اردوغان نیروهای ترکیه ای را از این استان خارج و حمایت این کشور از گروه های تروریستی متعدد مستقر در ادلب را متوقف کند.

استان ادلب آخرین پایگاه مهم تحت کنترل تروریست ها در سوریه محسوب می شود. در صورت بازپس‌گیری این استان توسط نیروهای ارتش سوریه، پیروزی دمشق بر تروریست ها و نجات سوریه به عنوان یک کشور مسجل خواهد شد.