به گزارش پارس نیوز، 

تارنمای شبکه خبری 'تی آر تی ورد' به نقل از 'کیل اورتون' به عنوان تحلیلگر مسایل خاورمیانه نوشت: سوریه نشان داده است که تمایلی برای خروج ایران از این کشور ندارد.

این شبکه خبری ترکیه با اشاره به توافق 'دونالد ترامپ' و 'ولادیمیر پوتین' بر سر رعایت امنیت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) اعلام کرد: با توجه به تضاد منافع دو کشور در سوریه، این کار آسانی نخواهد بود.

تارنمای این شبکه در گزارشی نوشت: ترامپ پس از دیدار هفته پیش با پوتین در هلسینکی گفت، ایجاد امنیت برای اسرائیل، خواسته من و پوتین است و دوست دارم که شاهد آن باشم.

این گزارش در ادامه به حمایت روسیه از بشار اسد از سال 2015 (1394) و نقش حمایتی ایران از نیروهای دولت سوریه در جنگ با داعش پرداخت و نوشت: به ویژه پس از شکست داعش؛ روسیه، آمریکا و ترکیه نقش واسطه را ایفا می کنند. تصمیم آمریکا و روسیه برای حمایت از امنیت اسرائیل در سوریه، در بحبوحه تهاجم به درعا و قنطریه اتخاذ شد.

'نیل هائر' تحلیلگر مسایل امنیتی روسیه و سوریه نیز به این شبکه خبری گفت: اسرائیل از روسیه خواست تا نیروهای ایرانی را از سوریه خارج کند اما، واقعا روسیه قادر به این کار نیست. اگر ایران بخواهد کاری انجام دهد، روسیه نمی تواند جلوی آنها(ایران) را بگیرد. 

هائر افزود: مسیری که ترامپ تا کنون در قبال سوریه در پیش گرفته است شامل واداشتن روسیه، ایران و حکومت سوریه به انجام هر کاری است که آمریکایی ها خواستار انجام آن در سوریه هستند.

اورتون معتقد است که شکی نیست که این امر زمانی اتفاق می افتد که آمریکا تصمیم بگیرد از منطقه ترک مخاصمه در جنوب دفاع نکند.

'لوک کافی' مدیر مرکز سیاست خارجی بنیاد هریتج نیز معتقد است، اسرائیل (رژیم صهیونیستی)با پیوستن به اروپا و روسیه، دیدگاهی واقع گرایانه در قبال شرایط اتخاذ کرده است اما، با توجه به تضاد منافع آمریکا و روسیه در سوریه، در این مساله که آیا همکاری 'بنیامین نتانیاهو' با پوتین لزوما مورد علاقه آمریکا هست یا خیر، تردید وجود دارد. 

کافی افزود: ترامپ در نشست هلسینکی، فرصت واداشتن پوتین به جوابگویی درباره سقوط 'ام اچ-17'، کشته شدن شهروند انگلیسی با گاز اعصاب، دهمین سالگرد تهاجم به اوکراین و...را در عرصه بین المللی از دست داد. 

هائر از نشست هلسینکی به عنوان پیروزی بزرگ سیاسی برای روسیه یاد کرد و گفت، این نشست نشان داد که روایت های مسکو درباره مداخله در اوکراین و سوریه، درست است.