به گزارش پارس نیوز، 

براساس این نظرسنجی دونالد ترامپ نسبت به زمانی که زمام امور را به دست گرفته رتبه‌اش از نظر صداقت و هوش به پایین‌ترین حد رسیده است.

این نظرسنجی پس از آن انجام شد که یک مقاله ناشناس از جانب یکی از مقامات ارشد دولت و همچنین کتابی از جانب باب وودوارد، روزنامه نگار آمریکایی افشا کرد که کاخ سفید گرفتار آشوب شده است.

براساس این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ باهوش است یا خبر 51 درصد از رای دهندگان پاسخ بله داده در حالی که 42 درصد پاسخ خیر دادند.

این پایین ترین درجه ترامپ برای چنین سوالی است که دانشگاه کوئینی پیاک پس از انتخابات سال 2016 میلادی نیز آن را مطرح کرده بود و نسبت به ماه ژوئیه نیز که این آمار برابر با 57 درصد بود کاهش داشته است. در نوامبر سال 2016 میلادی 74 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی به این سوال پاسخ بله داده بودند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد: در رابطه با این سوال که آیا دونالد ترامپ فرد صادقی است یا خیر 32 درصد از شرکت کنندگان پاسخ بله دادند که پایین‌ترین حد از نوامبر سال 2016 میلادی است و نسبت به ماه ژوئیه نیز که این آمار برابر با 38 درصد بود کاهش یافته است.

این نظرسنجی چند روز پس از آن صورت گرفت که نخستین بخش از کتاب جدید باب وودوارد روزنامه نگار کهنه‌کار آمریکایی منتشر شد که کاخ سفید ترامپ را به عنوان یک عملیات مملو از آشوب، اختلال عملکرد و اختلافات شخصی در بین کارمندان توصیف می‌کند.

این نظرسنجی همچنین پس از آن صورت گرفت که روزنامه نیویورک تایمز مقاله‌ای را از جانب یکی از مقامات ارشد ناشناس دولت منتشر کرد که گفته بود شبکه‌ای از کارمندان پشت سر ترامپ مشغول فعالیت هستند تا بتوانند وی را مهار کرده و بخش‌هایی از برنامه‌ها و تمایلات نادرستش را ناکام بگذارند.

55 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که به اتهامات مطرح شده در این مقاله مبنی بر اینکه معاونین ارشد ترامپ تلاش می‌کنند تا مانع کارهای افراطی و نادرست وی شوند، باور دارند.

با این حال 51 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که با کار نویسنده که مقاله خود را به صورت ناشناس چاپ کرده مخالف هستند در صورتی که 38 درصد کار این مقام را تایید کردند.

تیم مالوی، معاون مدیر پایگاه نظرسنجی دانشگاه کوئینی پیاک گفت: رای‌دهندگان آمریکایی به داستان‌های فتنه و آشوب در کاخ سفید ترامپ معتقدند اما فکر می‌کنند گفتن این داستان‌ها به صورت ناشناس کار نادرستی است.

این نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینی پیاک بین تاریخ ششم تا نهم سپتامبر سال جاری میلادی برگزار شد که در آن 1038 تن شرکت داشتند و درصد خطای آن مثبت و منفی ۳.۷ درصد برآورد شده است.

در همین حال براساس نظرسنجیی صورت گرفته توسط شبکه سی‌ان‌ان میزان محبوبیت ترامپ با شش درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به 36 درصد رسیده است.

دیگر نظرسنجی‌ها که در این رابطه در ماه جاری میلادی برگزار شده‌اند میزان محبوبیت ترامپ را بین 38 تا 48 درصد برآورده کرده‌اند.

همانند اکثر نظرسنجی‌ها جمهوری‌خواهان نسبت به دموکرات‌ها بیشتر فعالیت ترامپ در کاخ ریاست جمهوری را تایید کردند.

به گونه‌ای که 82 درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه عملکرد ترامپ را تایید کرده در حالی که این مساله در بین دموکرات‌ها تنها هفت درصد است.