به گزارش پارس نیوز، 

صبح امروز دوشنبه ۹۳ شهرک‌نشین صهیونست تحت حفاظت نیرو‌های پلیس اسرائیل به صحن‌های مسجدالاقصی در قدس اشغالی یورش بردند.

"فراس الدبس" مسئول اطلاع رسانی اداره اوقاف اسلامی فلسطین گفت که پلیس رژیم صهیونیستی به مدت ۴ ساعت "باب المغاربه" را باز کرد و طی این مدت ده‌ها شهرک‌نشین در قالب گروه‌هایی به صورت پی در پی به مسجدالاقصی یورش بردند.

روز گذشته نیز حدود ۲۰۰ شهرک نشین صهیونیست به رهبری یک وزیر این رژیم به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و در مقابل نیز فلسطینی‌ها خواستار حضور در مسجد الاقصی برای حفاظت از آن در برابر اقدامات صهیونیست‌ها شدند.

این درحالی است که ارتش رژیم اسرائیل کرانه باختری و گذرگاه‌ها با نوار غزه را از یکشنبه شب تا سه شنبه شب به بهانه "اعیادی یهودی" منطقه بسته نظامی اعلام کرده است.

نماینده حماس: بازداشت‌های سیاسی در کرانه باختری سؤال برانگیز است

"فتحی القرعاوی" نماینده جنبش حماس در پارلمان فلسطین بازداشت‌های هواداران دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در شهر‌های کرانه باختری از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین را محکوم کرد.

وی افزود: تشدید بازداشت‌های مخالفان تشکیلات خودگردان در سایه اوضاع حساسی که ملت فلسطین در پی توطئه‌های آمریکایی و صهیونیستی در حال پشت سر گذاردن آن هستند سؤال برانگیز است.

این نماینده جنبش حماس اظهار داشت که دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به شیوه وحشیانه‌ای به منازل شهروندان فلسطین یورش می‌برند و در ساعات پایانی شب به رعب و وحشت در بین آن‌ها می‌پردازند.

وی با اشاره به هدف قرار گرفتن ائمه مساجد و اسرای آزاد شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی و دانشجویان از همزمانی این اقدامات با بازداشت‌های فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی ابراز تعجب کرد.

القرعاوی از تشکیلات خودگردان خواست که همه بازداشت شدگان را آزاد کرده و به بازداشت‌های سیاسی برای همیشه پایان دهد.