به گزارش پارس نیوز، 

«عبدالله دوم»، پادشاه اردن می‌گوید کشورش با طرح «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تشکیل کنفدراسیون بین اردن با کرانه باختری فلسطین مخالف است.

به گزارش خبرگزاری عمون اردن، دیوان پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که شاه این کشور با ایده ایجاد کنفدراسیون بین کشورش و کرانه باختری مخالف است.

او گفت: «هر سال می‌شنویم کنفدراسیون، و جواب ما این است: «کنفدراسیون با چه کسی؟ این مسئله برای اردن یک خط قرمز است».

او این اظهارات را در دیداری که با بازنشته‌های و کهنه سرباز‌های ارتش اردن داشت به زبان آورد و گفت که «همه از موضع قوی و شجاع در این ارتباط خبر دارند؛ من از هیچ توطئه علیه اردن در رابطه با مسئله فلسطین هیچ ترسی ندارم».

عبدالله دوم ادامه داد: «موضع اردن ثابت و پا برجاست و اینکه هیچ گزینه برای راهکار دو دولتی و ایجاد کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی وجود ندارد و هر طرحی خارج از آن بی‌ارزش و بی‌اعتبار است».

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد ایجاد (حکومت) کنفدراسیون اردن-فلسطین را داده و وی به شرط اینکه رژیم صهیونیستی بخشی از آن باشد، با پیشنهاد مذکور موافقت کرده است.

گفته می‌شود پیشنهاد کنفدراسیون ترامپ در راستای طرح او معروف به «معامله قرن» به محمود عباس پیشنهاد شده است.

بر اساس طرح معامله قرن آمریکا، راهکار دو دولتی (ایجاد کشور فلسطین و کشور اسرائیل) منتفی شده و به جای کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی، وطنی جایگزین برای فلسطینیان در بخش‌هایی از کرانه باختری، جنوب سرزمین‌های اشغالی و غزه ایجاد خواهد شد و مسئله بازگشت آوارگان فلسطینی که بیش از ۵ میلیون نفر هستند به مل منتفی می‌شود.