به گزارش پارس نیوز، 

شورای دمکراتیک سوریه که هم پیمان آمریکا است، روز پنجشنبه از تشکیل یک دولت خودمختار (خود خوانده) جدید کردی در شمال شرق این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، این تصمیم پس از جلسه پشت درهای بسته شورای دمکراتیک سوریه در شهرک ‘عین عیسی’ واقع در حومه شمالی استان رقه صورت گرفته است.

روسیا الیوم افزود، این دولت خودخوانده مناطقی را که پیشتر کردها در شمال شرق سوریه شامل حسکه، کوبانی (عین العرب)، منبج، رقه و حومه شمالی دیر الزور به تصرف خود درآورده بودند را به منطقه تحت کنترل خود ملحق خواهد کرد.

دمشق اواخر ماه گذشته میلادی میزبان دو دور مذاکرات میان شورای دمکراتیک سوریه و حکومت مرکزی بود که اعضای این شورا مدعی بودند، در جریان این سفر، موضوع دولت خودمختاری در شمال سوریه را مطرح کرده اند.

شورای دموکراتیک سوریه شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه هم پیمان آمریکا است که شمال و شمال شرق این کشور را در کنترل خود دارد.

«بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه پیشتر در گفت و گو با این شبکه روسی اعلام کرد که تعامل ما با نیروهای دمکراتیک کرد سوریه ابتدا بر پایه مذاکره خواهد بود و در صورتی که این روند جواب ندهد، دمشق راهی جز استفاده از گزینه نظامی ندارد.