به گزارش پارس نیوز، 

ریچارد بلک، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت: چند هفته پیش باخبر شدیم سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس در حال تنظیم حمله‌ای شیمیایی هستند تا با آن نظام سوریه را متهم کنند.

 ریچارد بلک در گفتگوی تلویزیونی ویژه با این شبکه تلویزیونی تاکید کرد: از چند هفته پیش تاکنون اطلاعاتی در اختیار داریم که سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس قصد دارند حمله‌ای شیمیایی به ادلب سوریه ترتیب دهند.

او که سناتور جمهوری‌خواه از ایالت ویرجینیا در مجلس سنای آمریکاست، توضیح داد: سخن از فاجعه‌ای انسانی است که هر زمان گروه‌های تروریستی در معرض تهدید قرار می‌گیرند، تکرار می‌شود.

بلک افزود: سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس در حال فعالیت برای ترتیب دادن یک حمله شیمیایی مرکب هستند تا پس از اجرای آن، نظام سوریه را متهم کنند و سوریه را مسئول این حملات شیمیایی نشان بدهند. آن‌ها می‌خواهند با اجرای این سناریو گروه القاعده را نجات دهند. ما این سناریو را پیشتر نیز مشاهده کرده ایم و دیگر آن را باور نخواهیم کرد.

او درباره دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ترور بشار اسد نیز گفت: بعید می‌دانم ترامپ چنین دستوری داده باشد.

سناتور آمریکایی افزود: ترامپ می‌خواهد نیرو‌های آمریکایی از سوریه خارج شوند. اینکه یک رئیس جمهور دستور ترور هر مسئول خارجی را بدهد، در واقع نقض قوانین است و نمی‌توانم باور کنم او چنین دستوری داده باشد.

او همچنین تاکید کرد: دخالت‌های آمریکا در سوریه دلیل جنگ در این کشور است. این دخالت‌ها بیش از یک دهه است که در سوریه ادامه دارد.

بلک افزود: سوریه در صلح و ثبات بود تا اینکه ما جنگ را در سوریه سال ۲۰۰۶ آغاز کردیم. سفیر رابرت تحقیقات زیادی در این زمینه انجام و در آن شرح داده است که آمریکا برای بی ثبات کردن سوریه و حتی سرنگونی نظام بشار اسد تلاش کرده است.