به گزارش پارس نیوز، 

در بحبوحه جنگ تجاری فزاینده چین و آمریکا، وزارت بازرگانی چین امروز پنجشنبه هشدار داد ­در صورتی که آمریکا هرگونه تعرفه گمرکی جدیدی بر کالا‌های ساخت چین اعمال کند، پکن نیز به ناچار مقابله به مثل خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین این مطلب را پس از آن عنوان کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تهدید کرد بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالا‌های ساخت چین تعرفه‌های گمرکی جدید وضع می‌کند.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت:"اگر آمریکا تعرفه گمرکی جدیدی علیه چین وضع کند، پکن مجبور خواهد شد اقداماتی را در جهت مقابله به مثل انجام دهد. "

سخنگوی وزارت بازرگانی چین افزود: کشورش به دقت تاثیر هرگونه تعرفه گمرکی جدید از جانب آمریکا را زیرنظر دارد و برای کمک به شرکت‌های چینی یا خارجی فعال در خاک چین، تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد تا بر مشکلات احتمالی فائق آیند.

منابع آگاه به این خبرگزاری گفتند دولت ترامپ آماده است دور بعدی تعرفه‌های گمرکی جدید را علیه چین به اجرا بگذارد، ولی زمان شروع اعمال این تعرفه‌های جدید مشخص نیست.

تعرفه‌های جدید گمرکی تولیدات مصرفی ساخت چین مبلمان، تولیدات روشنایی، انواع تایر و دوچرخه را شامل می‌شوند.

چین و آمریکا تاکنون بر ۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های ساخت یکدیگر تعرفه‌های گمرکی جدیدی وضع کرده اند که در ماه‌های اخیر تاثیرات نامطلوبی بر بازار‌های مالی جهانی داشته است و سرمایه گذاران و سیاستگذاران را نگران کرده است.