به گزارش پارس نیوز، 

«جابر الحرمی» نویسنده سرشناس قطری به افشای جاسوسی امارات از برخی شخصیت‌های عربی از جمله امیر قطر با کمک شرکت‌های صهیونیستی، واکنش نشان داد.

الحرمی با اشاره به جاسوسی امارات از «سلطان قابوس» پادشاه عُمان در سال ۲۰۱۱ گفت که «این شیوه‌های پلید بن زاید تازگی ندارد.»

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «کسی که از عُمان، کشور خیر و خوبی و سلطان قابوس در سال ۲۰۱۱ جاسوسی کرد، در جاسوسی از بقیه با استفاده از تمامی شیوه‌های پلید هرگز تردید نخواهد کرد.»

واکنش نویسنده قطری به جاسوسی امارات

به گفته منابع آگاه عربی در سال ۲۰۱۱ پس از کشف شبکه جاسوسی گسترده با مدیریت دستگاه اطلاعاتی نظامی امارات در عُمان، بحرانی در روابط بین دو کشور به وجود آمد.

تحقیقات نشان داد که مأموریت این شبکه فراتر از جمع‌آوری اطلاعات نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی از عُمان بوده و حتی هدف این شبکه جذب افسران و سیاستمداران عمانی به منظور خدمت به اهداف استراتژیک امارات و آماده‌سازی آن‌ها برای مرحله پس از سلطان قابوس و زمینه‌سازی برای الحاق عمان به دولت امارات بوده است.

روزنامه «نیویورک تایمز» دو روز پیش در خبری فاش کرد که امارات از بیش از یک سال قبل از برنامه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی برای نفوذ به تلفن همراه برخی حاکمان عربی از جمله «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر استفاده کرده است.

کمیته ملی حقوق بشر قطر نیز در بیانیه‌ای نقض حریم خصوصی افراد از سوی امارات را محکوم کرد.

این کمیته با اعلام حمایت از شخصیت‌های قطری قربانی جاسوسی امارات، بر استمرار تعقیب عاملان این تجاوزات با همکاری وکلا، سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی تأکید کرد.