به گزارش پارس نیوز، 

«صفاء الاعسم» کارشناس نظامی عراقی از افزایش تعداد سربازان آمریکایی به هفت هزار نفر در طی مدت اخیر خبر داد.

او در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه، همچنین گفت که آمریکا با ادعای کمک به ارتش عراق برای تأمین امنیت مرزها، در مرز عراق و سوریه اقدام به ایجاد تأسیسات نظامی کرده است.

تعداد دقیق نیرو‌های آمریکایی حاضر در عراق همواره مختلف و ضد و نقیض بوده است.

اواخر ماه سپتامبر ۲۰۱۷ طبق اعلام پنتاگون، تعداد هشت هزار و نهصد سرباز آمریکایی در عراق حضور داشتند. اما در بهمن سال گذشته «سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق با اشاره به اینکه نبرد علیه داعش به پایان رسیده است، از کاهش سطح حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق خبر داد.

این کارشناس نظامی، در ادامه هشدار داد که آمریکایی‌ها تلاش دارند برنامه‌ای برای کمک به عناصر داعش جهت نفوذ به خاک عراق، پی ریزی کنند.

الاعسم افزود: «ارتش آمریکا همچنین اقدام به ساخت دو پایگاه اضافی در مرز با سوریه به نام‌های «القائم» و «الخازر» کرده است تا اهداف خاص خود را پیش ببرد.»

در همین راستا روزنامه الاخبار لبنان نیز امروز (شنبه) در گزارشی از انتقال تجهیزات نظامی به منطقه «التنف» در مرز عراق با سوریه خبر داد. طبق این گزارش، آمریکا‌یی‌ها قصد دارند تا این منطقه راهبردی را تا گذرگاه «القائم» تحت نظر خود داشته باشند.

الاخبار همچنین در گزارش خود نوشته است که «حیدر العبادی» به آمریکایی‌ها اجازه داده است تا آزادانه نیرو‌های خود را در صحرای غربی عراق (غرب استان الانبار) مستقر کنند.