به گزارش پارس نیوز، 

ولادیمیر جباروف سناتور روس از دمشق خواست که موضوع استقرار سامانه ضد موشکی آمریکا در اراضی خود را به شورای امنیت بکشاند.

وی افزود: این تمام کاملا نامشروع است و آمریکا موافقتی در این زمینه از سوی سازمان ملل ندارد و حق حضور در سوریه به ویژه ایجاد تاسیسات نظامی ندارد.

سناتور روس گفت: دمشق در صورتی که از این اطلاعات اطمینان پیدا کند باید سریعا موضوع را به شورای امنیت ببرد. این طرح آمریکا اقدامی کاملا قهری است. احتمال درست بودن اخبار وجود دارد، زیرا آمریکایی مطابق قواعد خاص خود حرکت می‌کنند.

شایان ذکر است که روزنامه «ینی شفق» چاپ ترکیه نوشت: پنتاگون خود را برای استقرار یک سیستم دفاع ضد موشکی در تعدادی از شهر‌های شمال سوریه آماده می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: آمریکا عملیات نصب ۳ سیستم راداری جدید در مناطق عین العرب، تل بیدر و صرین را به پایان رسانده و ۱۳ سیستم راداری ثابت و متحرک را نیز نصب کرده است.

بر اساس این گزارش، اقدام بعدی آمریکا ایجاد سیستم دفاع ضد موشکی در این منطقه است و می‌توان گفت که این اقدام بخشی از طرح طولانی مدت آمریکا برای ایجاد آشوب در منطقه به شمار می‌آید.

آمریکا همچنین قصد دارد این سیستم را در شهر‌های الحسکه و رمیلان نیز مستقر کند. آمریکا عملیات ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه و استقرار سیستم‌های راداری در مناطق واقع در شرق فرات را که در کنترل نیرو‌های اتحاد دموکراتیک کُرد بوده آغاز کرده است.

تمام این اقدامات نشان می‌دهد که آمریکا قصد دارد حضور خود را در سوریه تقویت کرده و به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) کمک کند.

بر اساس این گزارش، قرار است از این سیستم‌های راداری برای زیر نظر گرفتن عملیات هوایی و زمینی نیرو‌های ترکیه در مرز‌های مشترک با سوریه استفاده شود.