به گزارش پارس نیوز، 

حافظ مریبح، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در ژنو در گزارشی نوشت: شوک بزرگی به ژنو پس از درخواست دادستان کل برای سلب مصونیت از قدرتمندترین مرد ژنو یعنی پییر مودِه، رئیس دولت ایالتی ژنو (و نامزد سابق شورای فدرال سوئیس) وارد شده چرا که فاش شد موده از محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی هدیه گرفته است.

هدیه محمد بن زاید به موده، تأمین هزینه‌های سفر وی و خانواده و معاونش به امارات به ارزش ده هزار فرانک سوئیس برای تماشای مسابقه سه سال پیش اتومبیلرانی فرمول یک بود.

موده از خودش زمانیکه موضوع چند ماه پیش برملا شد دفاع کرد و گفت: این سفر خانوادگی بوده و ربطی به کارش نداشته است. وی افزود: «مانند صدراعظم کشور عمل کردم؛ زیرا همواره اینگونه بودم من تلاش می‌کنم زمان ویژه‌ای نیز به خانواده اختصاص دهم.».

بنابر این مطلب، اما آنچه پنهان بود بزرگتر از اینهاست. تصاویری که منتشر شد دیدار‌های موده را با شیوخ اماراتی نشان می‌دهد. دادستانی کل مطمئن شد که موده دروغ می‌گوید و این قضیه ابعاد جدیدی پیدا کرد.

این موضوع افکار عمومی سوئیس و رسانه‌ها را به خود سرگرم کرد. اینگونه رشوه‌های سیاسی که محمد بن زاید پرداخت کرده است از گناهان بزرگ در کشوری مانند سوئیس محسوب می‌شود.

پارلمان ژنو جلسه ویژه‌ای را برای اواخر ماه سپتامبر اختصاص داده است تا سلب مصونیت از موده را بررسی کند. این یک رسوایی سیاسی بزرگ در سوئیس است که هدیه ولیعهد ابوظبی باعث و بانی اش بوده و قطعا پیامدهایش شاید به سرنگونی رئیس دولت ایالتی ژنو منجر شود.