به گزارش پارس نیوز، 

 برای بهره برداری از این طرح ها در مجموع 180 میلیارد ریال سرمایه گذاری از محل خودیاری و درآمدی هزینه شد که راه اندازی از این طرح ها 27 اشتغال مستقیم و 41 اشتغال غیرمستقیم را فراهم کرده است.
از مجموع 42 طرح شهرستان آشتیان 25 طرح شهری و بقیه روستایی است که عمده این طرح ها شامل گشایش ساختمان فرمانداری آشتیان، گاز و برق رسانی به بخش صنعتی آشتیان، اجرای روکش آسفالت معابر روستای کردیجان، محور آشتیان - حاتم آباد، اجرای زیرسازی و آسفالت روستای سیاوشان، گشایش 2 باب خانه پزشک و روشنایی نقطه حادثه خیز پیک محمود آباد است.
ساخت پست 100 کیلو وات هزارآباد، ساخت شبکه فشار متوسط 2 مدار گرکان، ساخت شبکه فشار متوسط زمینی مدار گرکان و مدرسه 12 کلاسه؛ از جمله طرح هایی است که عملیات اجرایی آن در شهرستان آشتیان با حضور استاندار مرکزی آغاز شد.
استاندار مرکزی در بدو ورود به شهرستان آشتیان در گلزار شهدای این شهر حاضر شد و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و با خانواده شهید 'محمدرضا عربی' نیز دیدار کرد‌ و در این نشست گفت: موفقیت ها و توفیقات انقلاب اسلامی مرهون خون پاک شهیدان و خانواده های معظم این عزیزان است.
استاندار مرکزی در سفر به شهرستان آشتیان از نسخ خطی این شهرستان نیز بازدید کرد.
شهید « محمدرضا عربی » متولد 1335 است و در سال 1360 در منطقه عملیاتی مریوان به درجه رفیع شهادت رسید.
شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 25 هزار نفر زندگی می کنند و این خطه 140 شهید، 260 جانباز و 11 آزاده تقدیم کرده است.