به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه انگلیسی «تایمز» گزارش داد، لندن به دنبال راه‌هایی برای اجتناب از تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

به نوشته «تایمز»، مقام‌های وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه انگلیس با همتایان ژاپنی خود ملاقات کرده‌اند تا درباره اجتناب از تحریم‌های بازگردانده شده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، گفتگو کنند.

براساس این گزارش، انگلیس به دنبال مشاوره گرفتن از ژاپن است، زیرا توکیو سابقه توافق دوجانبه نفت با ایران با وجود تحریم‌های آمریکا را دارد. از سوی دیگر ژاپن هم در حال مذاکره با آمریکا است تا بتواند واردات نفت از ایران را ادامه دهد.

انگلیس اکنون به دنبال «رفتار ترجیحی» مشابه با ژاپن است تا از سد تحریم‌های ایران در حوزه‌های بانکداری، واردات نفت و بیمه نفت‌کش (بدون اینکه مشمول جریمه شود) عبور کند.

تایمز گزارش داد، همکاری ایران و انگلیس عمیق است و لندن به دنبال گزینه‌ای است تا در حالی که تحریم‌ها وجود دارد، ایران منافع مالی خود را در انگلیس دنبال کند.

دونالد ترامپ اردیبهشت ماه گذشته آمریکا را از برجام خارج کرد. به دنبال این مساله موضوع ماندن در برجام باعث اختلاف میان اروپا و آمریکا شده است. ترامپ بعد از آن اعلام کرد درصدد است صادرات نفت ایران به دیگر کشور‌ها را به صفر برساند که با واکنش برخی کشور‌های واردکننده نفت ایران مواجه شد.