به گزارش پارس نیوز، 

محسن رضایی امشب در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها اظهار داشت: مدیران صدا و سیما در سرزمینی هستند که سرزمین دیکتاتوری‌های ایران است و یکی از تاریخی‌ترین مناطق ایران است و این منطقه محل تشکیل سپاه آزادی‌خواهان ایران است که بختیاری‌ها حرکت کردند و مشروطه را احیا کردند و سپاه محمدعلی شاه را بیرون کردند. این منطقه سرزمین شیرمردانی مانند شیرعلی‌مردان‌خان است.

وی افزود: بختیاری‌ها نشان دادند سرزمین ایران اسلامی سرزمین آزادمردان است. شرایطی که ما در کشور داریم نیازمند یک تجمع علیه فشار‌های اقتصادی آمریکا‌ست و این اولین بار نیست که مردم با زورگویی آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: طی ۴۰ سال توطئه علیه ما درست کردند و این سومین موج است که ایجاد کردند و در یک برهه ۸ سال به کشور حمله‌کردند و این سومین بار است که از راه اقتصاد آمریکا به مصاف ایران آمده و گفتند فشار می‌آوریم به آنها و از محاصره اقتصادی شروع‌کردند و تا آبان ماه می‌خواهند فشارها را بیشتر کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند ایران را از پای درآوردند، اما بزرگترین مشکلشان این است که مردم ایران نمی‌شناسند و نمی‌دانند که مقاومت می‌کنند و افکار مادی‌گرایانه غرب دارند و فکر‌می‌کنند می‌توانند ایران را از پای درآوردند، اما همان اشتباه که در مسائل امنیتی و در حمایت از صدام داشتند همین اشتباه را اینجا انجام دادند.

وی گفت: اگر پیشرفت ما در حوزه اقتصاد بیشتر از حوزه امنیت نباشد کمتر نیست و جوانان ما اگر میدان به آن‌ها داده شود تحولات عظیمی در حوزه‌های مختلف به وجود می‌آوردند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر بازارهای خارجی را بگیرند با توجه به اینکه ایران با ۱۵ کشور هم مرز است تجارت ما را نمی‌توانند محدود کنند و بانک‌هایی وجود دارد که تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند آن‌ها را تحریم کنند و اروپا گفته است که حمایت می‌کند.

رضایی ادامه داد: نقدینگی خوبی وجود دارد که اگر امید به اقتصاد دهیم نقدینگی سیل‌آسا به راه درست خواهد رفت و شعار ما می‌توانیم را باید داشته باشیم.

وی افزود: با فراخوانی مردم می‌توان تهدید و تحریم‌ها را مسیری برای شکوفایی ایران قرار دهیم و صدا و سیما امروز وظیفه سنگینی دارد و باید روحیه‌ها تقویت شود و جنگ روانی که آمریکا شروع کرده است باید خنثی شود.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز با شعار‌ها امید به وجود نمی‌آید و اعتمادسازی باید انجام شود و موانعی که وجود دارد مسئولان توجه کنند و صدا و سیما موانع مبارزه را به کارافرینان نشان دهند و دست‌های پشت پرده داخلی هست که نمی‌خواهند ایران در این مبارزه پیروز شود.

رضایی ادامه داد: ایران اگر وارد میدان مبارزه اقتصادی شود قطعا آمریکا شکست خواهد خورد و ایران تحریم‌های سخت‌تر از این را با نقد کردن ثروت‌های خود راحت می‌تواند عبور کند و تاریخ زرین دیگری را ورق بزند.