به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اینترنتی واشنگتن پست در مقاله‌ای به بررسی رفتار‌های نامعقول ترامپ در برابر خبرنگاران و رسانه‌ها پرداخت و این رویکرد وی را مغایر با پروتکل‌ها و شیوه رفتار روسای جمهور پیشین آمریکا دانست. 

در این مقاله آمده است در بحبوحه انتشار اخبار فوری درباره توافق تجاری میان آمریکا و مکزیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از خبرنگاران دعوت کرد تا روز دوشنبه در دفتر وی در کاخ سفید حضور پیدا کنند تا این لحظه را به گونه‌ای غیرعادی ثبت کنند و در زمان تماس تلفنی ترامپ با انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور مکزیک، حضور داشته باشند؛ اما زمانی که ترامپ دکمه تلفن روی میز خود را فشار داد، تماس برقرار نبود. در حالی که دوربین‌های تلویزیونی در حال ضبط این رویداد بودند، ترامپ گفت: «انریکه؟»، اما هیچ جوابی نشنید. ترامپ سپس به دستیاران خود گفت: «می‌توانید تلفن را قطع کنید. این موضوع، مسئله بزرگی است. افراد زیادی منتظر هستند.»

مخاطبان ترامپ، از جمله مشاوران عالی کاخ سفید و دیپلمات‌های مکزیک مجبور شدند اندکی بیشتر صبر کنند. رئیس جمهور آمریکا دوباره تلاش کرد تا تماس تلفنی را برقرار کند. او گفت: «الو... آیا می‌خواهید او را روی خط تلفن بیاورید؟ الو...؟» سپس یکی از دستیاران ترامپ، دستگاه گیرنده تلفن را در اختیار گرفت و ترامپ توانست گفتگو را با پنا نیتو آغاز کند.

به نوشته واشنگتن پست، این لحظات دشوار و خجالت‌آور در دفتر ترامپ، نشانه‌ای از تمایل رئیس جمهور آمریکا به کنار گذاشتن پروتکل‌ها و گرداندن امور ریاست جمهور همانند یک نمایش تلویزیونی است که به صورت زنده پخش می‌شود؛ نمایشی که وی در آن اطرافیان خود را وادار به تماشا می‌کند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه با اشاره به سابقه ترامپ در مجری‌گری برنامه‌ای تلویزیونی نوشت: ترامپ از دیدگاه خود به عنوان یک مجری برنامه‌های تلویزیونی استفاده کرده است تا افرادی که اطراف وی قرار دارند را سرگرم یک سریال بی‌پایان درباره خود کند.

ترامپ در گفتگوی تلفنی خود با پنا نیتو گفت: «فکر کنم قبل از اینکه مکالمه تلفنی قطع شود، بهتر است به یکدیگر تبریک بگوییم.»

بخش‌هایی از این مکالمه بسیار غیرعادی بود و این موضوع کاملا مشهود بود. مترجم همزمان این مکالمه تلاش می‌کرد تا از سخنان رئیس جمهور مکزیک که به زبان اسپانیایی بیان می‌شد، عقب نماند.

 خبرنگاران در رسانه‌های اجتماعی بار‌ها به این موضوع اشاره کردند که پنا نیتو احتمالا نمی‌دانست که سخنان او از بلندگوی تلفن برای دیگران پخش می‌شود. اما یک مقام عالی دولت ترامپ که در جریان این مکالمه تلفنی بود در این باره اعلام کرد طرف مکزیکی کاملا با این موضوع (پخش شدن صدای مکالمه و حضور خبرنگاران) موافق بود.

این مقام عالی گفت: «ترامپ تصور می‌کرد گفتگو درباره امضای این موافقتنامه در حضور خبرنگاران، نه تنها جالب است، بلکه مشاهده آن برای مردم آمریکا نیز مهم است.» 

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد شخصیت کنشگر ترامپ باعث شده است وی به آداب و رسوم روسای جمهور پیشین آمریکا بی‌توجهی کند و پرده‌ها را کنار بزند و اسراری را در مورد شغل خود بر ملا کند که تاکنون بسیار محرمانه بود و تا پیش از این، روسای جمهور قبلی دستور العمل‌ها را خط به خط پیروی می‌کردند.

 مقامات دولت آمریکا که در رویداد‌هایی که با حضور ترامپ برگزار می‌شود شرکت می‌کنند، اعلام کردند همیشه آماده‌اند زیرا ممکن است ترامپ از آن‌ها بخواهد روی صحنه حاضر شوند.

گفتگوی تلفنی روز دوشنبه میان ترامپ و پنا نیتو به رئیس جمهور آمریکا کمک کرد ۱۸ ماه تنش با طرف مکزیکی را پایان دهد، آن هم با توجه به اینکه طرف مکزیکی سفر خود به کاخ سفید را اوایل سال کنونی و پس از آن لغو کرد که ترامپ بر وعده انتخاباتی خود در خصوص وادار کردن مکزیک به پرداخت هزینه ساخت دیوار مرزی پافشاری کرد.