به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با «عمران خان» نخست‌وزیر جدید پاکستان منتشر کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده که آقای پامپئو در تماس تلفنی با عمران خان برای او «آرزوی موفقیت» کرد و همچنین آمادگی خودش را برای همکاری با دولت جدید پاکستان برای ایجاد یک رابطه سازنده دوجانبه بین دو کشور ابراز داشت.

به روایت این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا در این گفتگو بر اهمیت اتخاذ اقدام قاطع پاکستان علیه همه گروه‌های تروریستی که در خاک این کشور حضور دارند، تاکید کرد.

پامپئو در بخش دیگری از این رایزنی تلفنی، نقش پاکستان در گسترش و ترویج فرایند صلح در افغانستان را «نقشی حیاتی» خوانده است.

گفت‌و‌گوی تلفنی پامپئو با عمران خان در حالی صورت گرفت که پنجشنبه (دیروز) نخست‌وزیر جدید پاکستان در گفتگو با یک شبکه محلی، گفت: پاکستان هم‌پیمان آمریکا در صلح خواهد بود و نه در جنگ، و وقت آن رسیده است که آمریکا پاکستان را دوست خود قلمداد کند نه عمله خود؛ چرا که آمریکا نیازمند شراکت در جهت صلح و خروج از افغانستان است.

نخست وزیر جدید پاکستان افزود: ۵۰ هزار پاکستانی کشته شده‌اند و کشور به تندروی کشیده شده است و ما بیش از گذشته در نا امنی به سر می‌بریم