به گزارش پارس نیوز، 

روز بد مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترمپ، رئیس جمهور آمریکا می‌تواند نشانه این موضوع باشد که روزهای دشواری در انتظار ترامپ است، اما بعید به نظر می‌رسد او دست کم تا زمانی که رئیس جمهور است در دادگاه با اتهاماتی مواجه شود.

اریک تاکر، خبرنگار و تحلیلگر این شبکه گفت: "سوال واقعی این خواهد بود که آیا شما می توانید او را وادار به شهادت دادن در یک تحقیق جنایی کنید یا خیر." او همچنین افزود: "این موضوعی است که باید تحت پیگیری قرار گیرد و بحث هایی در این باره مطرح است که آیا رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات برای احضار رئیس جمهور تلاش خواهد کرد تا او را وادار به شهادت در چنین تحقیقی کند یا خیر. این موضوعی است که وکلای رئیس جمهور اعلام کرده اند اگر رخ دهد موضوع را به دادگاه عالی خواهند کشاند. با اوضاع آشفته‌ای مواجه هستیم."

روز سه شنبه، مایکل کوهن وکیل شخصی سابق ترامپ به سبب یک سری تخلف مرتبط با کارزار انتخاباتی مجرم شناخته شد. کوهن گفت ترامپ به او دستور داده بود برای ساکت کردن دو زن -که با ترامپ رابطه داشته اند- به آنها پول پرداخت کند. وی اذعان کرد این پول برای تحت تأثیر قرار دادن انتخابات پرداخت شد.

در همین حال، یک هیئت ژوری پل منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ را به سبب اتهاماتی غیرمرتبط با کارزار انتخاباتی مجرم شناخت. این نخستین پیروزی قضایی دادستانی در دفتر رابرت مولر، بازرس ویژه محسوب می شود. هر دو مورد سبب بروز بحث هایی در ارتباط با استیضاح احتمالی (ترامپ) شده است.

کارشناسان حقوقی به طور کلی با این موضوع موافقند که نمی توان علیه رئیس جمهوری که بر سر قدرت است، اعلام جرم کرد.