به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که واکنش‌ها به اقدام «مایکل کوهن» وکیل سابق رئیس‌جمهور آمریکا در اعتراف به انجام کار‌های غیرقانونی از قبیل: نقض قوانین مالی انتخاباتی به نفع موکلش در دوره انتخابات سال ۲۰۱۶ ادامه دارد، خبر‌ها حاکی است که او از اطلاع دونالد ترامپ از اسناد منتشر شده سایت ویکی‌لیکس درباره دموکرات‌ها خبر داشته است.

وکیل «مایکل کوهن»، وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «به نظر من کوهن شاهد آن بوده که آقای ترامپ از ایمیل‌هایی که به کارزار هیلاری کلینتون آسیب زد، مطلع بوده است؛ اطلاعاتی که تنها از طریق حمله سایبری غیرقانونی یک نهاد روسیه که ویکی‌لیکس نام دارد، حاصل شده بود».

«لنی دیویس» ادامه داد: «به نظر من برخی اطلاعات وجود دارند که آقای کوهن می‌تواند در اختیار مولر (بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و ادعای تبانی کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو) قرار دهد».

وکیل کوهن افزود: «آقای کوهن ناظر و شاهد بوده که آقای ترامپ قبل از انتشار این ایمیل‌ها (توسط ویکی‌لیکس) از آن‌ها اطلاع داشته است».

ایمیل‌هایی که دیویس به آن‌ها اشاره می‌کند، اسنادی است که ویکی‌لیکس در بحبوحه کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا از کمیته مرکزی حزب دموکرات و «جان پودستا» مدیر ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون منتشر کرد.

اظهارات وکیل کوهن یک روز بعد از توافق او با دادگاهی در نیویورک مطرح شد؛ توافقی که بناست او در ازای اعتراف به جرایمش، تخفیف مجازات دریافت کند.

تخلف مالیاتی، جمع‌آوری فراتر از سقف قانونی کمک‌های مالی انتخاباتی، ارائه اظهارنامه نادرست به یک موسسه مالی و دریافت منابع غیرقانونی برای ستاد انتخاباتی از جمله این جرایم است و دستکم دو مورد آن‌ها مستقیما به شخص ترامپ مرتبط هستند.

کوهن هرچند از ترامپ نام نبرده، اما اعتراف کرده که به «دستور نامزد یک سمت فدرال» تلاش کرده تا به «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم‌های مستهجن و «کارن مک دوگال» مدل نشریه «پلی بوی» حق‌السکوت بدهد تا آن‌ها درباره روابط نامشروعشان با ترامپ، به رسانه‌ها چیزی نگویند.