به گزارش پارس نیوز، 

نویسنده و مقاله‌نویس آمریکایی، که اخیراً یادداشتی در نیویورک‌تایمز با عنوان «ترامپ پادشاه نیست» منتشر کرده است، در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پرداخت و گفت او مانند یک پادشاه رفتار می‌کند.

او با اشاره به موضوع لغو دسترسی جان برنان، رئیس سابق سیا، به اطلاعان محرمانه کاخ سفید گفت: مقاومت در برابر ترامپ از سوی تشکیلات (حکومتی) آمریکا آغاز شده است. امپراتوری امنیت ملی آمریکا، علیه ترامپ مقاومت نشان داده است. انتقاد از ترامپ بسیار اساسی و بنیادین است و به این مسئله‎ کلیدی باز می‎گردد که ما به عنوان یک ملت، چه کسانی هستیم. ترامپ تلاش دارد برنان و دیگران را صرفاً به خاطر این که از وی انتقاد کرده‌اند، مجازات کند.

این نویسنده در ادامه با اشاره به یادداشت انتقادی خود در نیویورک‌تایمز نوشت: البته این (انتقاد از رئیس یک کشور) در کشور‌های پادشاهی، مانند عربستان سعودی، جرمی سنگین محسوب می‎شود. مثلاً در عربستان سعودی اگر به تاج (پادشاه) انتقاد کنید، این اقدامی تروریستی به حساب می‌آید که براساس آن شما مجازات خواهید شد، ولی در این کشور (آمریکا) اصلاً چنین نیست. ما به همین دلیل در انقلاب آمریکا علیه «پادشاه دیوانه» (پادشاه انگلیس) جنگیدیم.

واینر در ادامه گفت: حملات گسترده رئیس جمهور (ترامپ) به سازمان سیا، اف‌بی‌آی، باب (رابرت) مولر- حتی بدون در نظر گرفتن حملات وی به رسانه‌ها و مطبوعات، زیرا ما تحمل آن را داریم- نشان می‎دهد که وی در حال حمله به ارکان امنیت ملی این کشور است. چرا ترامپ چنین رفتار می‎کند؟ زیرا وی وحشت‎زده است. وی از تحقیقات درباره روسیه به شدت هراس دارد. وی وحشت‌زده شده است، زیرا احساس می‌کند دیوار‌ها در حال نزدیک شدن به وی و گرفتار کردن او هستند.

او در بخشی دیگری از این مصاحبه گفت: او (ترامپ) به نحوی رفتار می‌کند که گویی تصور می‌کند یک پادشاه است، نه نماینده‎ منتخب مردم که سوگند خورده است از قانون اساسی (آمریکا) پاسداری و دفاع کند.