به گزارش پارس نیوز، 

در ادامه انتقاد از سیاست‌های خصمانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در برابر رسانه‌های منتقد، سنای آمریکا هم با رأیی قاطع به یک قطعنامه، از آزادی مطبوعات دفاع کرد.

بیش از ۳۰۰ روزنامه آمریکایی روز پنجشنبه برای مقابله با حملات متعدد رئیس‌جمهور این کشور به آزادی رسانه‌ها، سرمقاله‌هایی را درباره این موضوع منتشر کردند.

این فراخوان ابتدا با پیشنهاد روزنامه «بوستون گلوب» آغاز شد و سپس با پیوستن «نیویورک تایمز» و دیگر مطبوعات کوچک و بزرگ، گسترش پیدا کرد. هدف این سرمقاله‌ها، خنثی‌سازی توصیف ترامپ از برخی سازمان‌های رسانه‌ای به عنوان دشمن مردم آمریکا، است.

ترامپ در واکنش به انتقاد رسانه‌ها از سیاست رسانه‌ای خود، رو به رسانه آورد و با استفاده از صفحه شخصی خود در توئیتر، مطبوعات آمریکایی را به انتشار «اخبار جعلی» با سوء استفاده از آزادی‌های موجود متهم کرد.

حالا سنا به میدان آمده و قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور که مشترکاً توسط سناتور «برایان شاتز» و سناتور «چارلز شومر» تدوین شده بود را، با اجماع به تصویب رساند.

در این قطعنامه نامی از ترامپ آورده نشده، ولی در اشاره‌ای جالب به یکی از مواضع ضدرسانه‌ای ترامپ، گفته شده که «رسانه‌ها دشمن مردم نیستند.» ترامپ گفته بود «رسانه‌ها دشمن مردم هستند.»

در قطعنامه سنا همچنین بر «نقش غیرقابل‌انکار رسانه‌های آزاد» تأکید شده و از حمله به رسانه‌ها بعنوان «اقدامی نظام‌مند در مسیر کاهش اعتبار رسانه‌ها و حمله به اصول مردم‌سالاری» یاد شده است.