به گزارش پارس نیوز، 

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مقر عملیات ائتلاف سعودی و اماراتی را هدف قرار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، این یگان سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با یک موشک کوتاه برد بالستیک مقر متجاوزان را در ساحل غربی یمن هدف قرار داده و موشک با دقت به هدف اصابت کرده است.

ائتلاف عربستان سعودی که از ابتدای سال ۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن علیه این نیروهای انقلابی انصارالله اعلان جنگ کرده، بعد از آن که نتوانست به اهداف خود طی بیش از سه سال دست یابد، خرداد ماه گذشته حملات نظامی گسترده‌ای از زمین دریا و و هوا را برای اشغال شهر الحدیده و بندر آن آغاز کرد.

با این حال این عملیات بارها شکست خورد تا اینکه ۲۱ مرداد ماه عملیات دیگری از شهرستان الدریهمی واقع در جنوب استان الحدیده شروع کرده است.

به رغم حملات شدید متجاوزان سعودی و اماراتی و نیروهای مزدور آن، این عملیات نیز همانند عملیات سابق شکست خورده است.

براساس آمار وزارت دفاع یمن، از آغاز حمله دوم ائتلاف سعودی بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای وابسته به این ائتلاف کشته و ۳۷۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

ارتش یمن در پاسخ به حملات هوایی و زمینی ائتلاف سعودی به مین که منجر به نابودی زیر ساخت‌ها و کشتار ده‌ها هزار یمنی شده، هر از گاهی به مواضع این ائتلاف در داخل و خارج از یمن، موشک شلیک می‌کند.

براساس آماری که اخیرا نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED»، منتشر کرده، جنگ عربستان سعودی علیه یمن نزدیک به ۵۰ هزار نفر تلفات داشته است.