به گزارش پارس نیوز، 

دولت آمریکا تصمیم دارد چند تن از فرماندهان نظامی این کشور را در خاورمیانه و اروپا تغییر دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد فرماندهان نظامی این کشور در خاورمیانه و اروپا را تغییر دهد. این بزرگترین تغییری است که دولت آمریکا تاکنون در ارتش این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش وال‌استریت‌ژورنال تغییر پرسنل نظامی آمریکا بر افسرانی که در خاورمیانه می‌جنگند، افسرانی که با روسیه مقابله می‌کنند، نیرو‌هایی که بر خلیج گوانتانامو نظارت می‌کنند و نیرو‌هایی که در عملیات‌های مخفی سراسر جهان شرکت می‌کنند، تاثیر می‌گذارد.

مقامات به وال استریت ژورنال گفته اند «ریچارد کلارک» قرار است رسماً به فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در شهر تامپا در فلوریدا منصوب شود. کسی که این سمت را دارد بر نیرو‌های ویژه تمام شاخه‌های نظامی آمریکا نظارت می‌کند.

کلارک در حال حاضر مدیر سیاست‌ها و طرح‌های استراتژیک ستاد مشترک ارتش در پنتاگون است. او همچنین زمانیکه پنتاگون عملیات بازداشت و کشتن «اسامه بن لادن» سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده را آغاز کرد، افسر عملیاتی بود. کلارک نقشی کلیدی در برنامه ریزی، آموزش و اجرای این عملیات ایفا کرد.

وال استریت ژورنال نوشت از آنجایی که آمریکا در تلاش است حضور نظامی خود در جهان را کاهش دهد اهمیت نیرو‌های تحت کنترل فرماندهی عملیات ویژه برای این کشور افزایش یافته است. پنتاگون و نامزد‌های احتمالی برای تصدی این سمت‌ها به سوالات وال استریت ژورنال پاسخ نداده اند.