به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از بی بی سی، برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای برگزاری یک رژه نظامی در روز کهنه‌سربازان در خیابان‌های واشنگتن دست‌کم تا سال 2019 به تعویق افتاده است.

ترامپ در جریان سفر خود به فرانسه و تماشای رژه نظامی روز ملی فرانسه در سال 2017 تحت تاثیر قرار گرفت و گفت آمریکا می‌تواند «روی دست فرانسه بزند».

با این حال، ارقامی که روز پنجشنبه از هزینه احتمالی انجام این رژه نظامی منتشر شده است نشان می‌دهد انجام این مراسم می‌تواند نزدیک به 90 میلیون دلار هزینه داشته باشد. این رقم، 3 برابر از رقم تخمینی پیشین، بیشتر است.

کلنل راب منینگ، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای گفته است پنتاگون و کاخ سفید پذیرفته اند «فرصت انجام این رژه را در سال 2019 بررسی کنند.»

مسئول بودجه این رژه نظامی در ماه فوریه سال جاری میلادی که کاخ سفید برای نخستین بار پیشنهاد آن را بیان کرده بود، تخمین زده بود اجرای این مراسم بین 10 تا 30 میلیون دلار هزینه به همراه داشته باشد.

همچنین، در یادداشت برنامه‌های این مراسم، آمده بود در این رژه نظامی از تانک استفاده نخواهد شد تا به خیابان‌های پایتخت آمریکا آسیبی وارد نشود.

شورای منطقه کلمبیا که نظارت بر شهر واشنگتن را بر عهده دارد، در ابتدا نارضایتی خود را از این پیشنهاد بیان کرد.

پنتاگون اعلام کرده بود قرار است این رژه نظامی از کاخ سفید تا ساختمان کنگره آمریکا انجام شود و در انتها، مانور هوایی بزرگی اجرا شود.

در این میان، رسانه‌های آمریکا به این مسئله اشاره کرده اند که ترامپ در ماه ژوئن، مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی در شبه جزیره کره را به منظور «پس انداز کردن مبالغ هنگفت» متوقف کرده است.

آمریکا پیش از این، در سال 1991 میلادی و پس از بیرون راندن نیروهای صدام از کویت، یک رژه نظامی برگزار کرد.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی دلیل انجام این رژه را زیر سوال برده و پیشنهاد کرده اند هزینه‌های آن، برای کمک به کهنه‌سربازان آمریکایی خرج شود.