به گزارش پارس نیوز، 

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه به گاردین گفت که دونالد ترامپ با لفاظی‌های مداوم خود بر ضد رسانه‌ها، در آستانه برانگیختن خشونت علیه روزنامه نگاران است.

به گفته این مقام سازمان ملل، انتقادات رئیس جمهور آمریکا علیه رسانه‌ها می‌تواند موجب خودسانسوری خبرنگاران یا حمله به آنان شود.

وی افزود: «ما شاهد کمپینی (توسط) ترامپ علیه رسانه‌ها بوده ایم... که می‌توانست، و هنوز هم می‌تواند، موجب ایجاد زنجیره‌ای از حوادث شود که به راحتی باعث آسیب زدن به روزنامه نگارانی شود که کار خود را انجام می‌دهند و به طور بالقوه‌ای باعث خودسانسوری آن‌ها شود.»

رعد الحسین ضمن انتقاد مجدد از پرونده نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا، اعلام کرد که واشنگتن به طور بی سابقه‌ای نسبت به مسائل حقوق بشری بی تفاوت بوده است.

او تصریح کرد: «به نظر می‌رسد که دولت ترامپ در زمینه دفاع از حقوق بشر در سطح جهان، خود را از دولت‌های پیشین جدا کرده است.»

اواخر خرداد ماه، نماینده آمریکا در سازمان ملل "نیکی هیلی" رسما خروج واشنگتن از شورای حقوق بشر سازمان ملل را اعلام کرد.

آمریکا، شورای حقوق بشر سازمان ملل را که ۴۷ عضو داشته و مقر آن در ژنو سوئیس قرار دارد، به ضدیت با رژیم صهیونیستی متهم کرده است.

خروج ایالات متحده از این شورا جدیدترین مورد از سرپیچی دولت آمریکا از توافقات بین المللی پس از خروج دولت ترامپ از توافق آب‌وهوایی پاریس و توافق هسته‌ای برجام بود.

حدود یک سال قبل نیکی هیلی به شورای حقوق بشر سازمان ملل ضرب‌الاجل داد یا به انتقاد از رژیم صهیونیستی پایان دهند و یا منتظر خروج آمریکا از این شورا باشند.