به گزارش پارس نیوز، 

رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری ضمن ستایش اقدامات خود در نشست اخیر ناتو، اعلام کرد تقویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به سود مسکو نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری به «دستاوردهای» نشست خود با سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی [ناتو] پرداخت  و بار دیگر از رسانه ها انتقاد کرد.

او در این پیام توئیتری ضمن تعریف از اقدامات خود در نشست هفته گذشته ناتو در بروکسل، پایتخت بلژیک، نوشت تقویت ناتو به سود مسکو نیست.

ترامپ نوشت: «من یک نشست عالی با [سران] ناتو داشتم. آنها 33 میلیارد دلار بیشتر پرداخت کرده اند و صدها میلیارد دلار دیگر در آینده پرداخت خواهند کرد، فقط به خاطر [تلاش های] من. ناتو [پیش از این] ضعیف بود، اما حالا دوباره قوی است. بدا به حال روسیه. رسانه ها فقط می گویند [رفتار] من با سران [ناتو] گستاخانه بوده است، هرگز در مورد پول [افزایش بودجه ناتو] حرفی نزدند!

ترامپ تقویت ناتو را به رخ روسیه کشید

او در هفته های گذشته ضمن اعمال فشار بر اعضای ناتو، اعلام کرد هر کشور عضو ناتو باید 4 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای هزینه های دفاعی این سازمان اختصاص دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این در پیامی توئیتری مدعی شد سران ناتو با او تماس گرفته‌اند و از سیاست‌های حمایتی او تشکر کرده‌اند. او در این توئیت ادعایی نوشت: «بسیاری از سران کشورهای سازمان ناتو با من تماس گرفتند و از من تشکر کردند که کمک کردم آنها به هم نزدیک و بر تعهدات مالی کنونی و آتی خود متمرکز شوند».