به گزارش پارس نیوز، 

السیسی دیدار هادی از مصر را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: شرایط حاکم بر یمن ایجاب می کند کشورهای عربی بیشتر با هم همکاری و همبستگی داشته باشند، زیرا خطر همه را تهدید می کند.

رئیس جمهوری مصر در ادامه افزود: مصر اهمیت زیادی برای حفط ثبات و امنیت یمن قائل است و نمی خواهد این کشور به محل نفوذ قدرت های غیر عربی یا ایستگاهی برای تهدید امنیت و ثبات کشورهای عربی منطقه تبدیل شود و به همین دلیل پیوسته بر ضرورت حفظ یکپارگی و ثبات یمن تاکید داشته و از دولت تحت حمایت عبدربه منصور هادی حمایت می کند.

السیسی در ادامه بر ضرورت یافتن راه حلی سیاسی برای بحران کنونی یمن و توافق گروه های سیاسی با هم تاکید کرد و گفت: قاهره از تلاش های سازمان ملل برای از سرگیری مذاکرات حمایت می کند. 

«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر نیز در صفحه رسمی خود در خصوص این دیدار، نوشت: السیسی در این دیدار، روابط دو کشور را تاریخی و دوستانه توصیف و بر حمایت قاهره از دولت منصور هادی تاکید کرد.

راضی افزود: منصور هادی نیز از حمایت های مصر از یمن تشکر کرد و نقش مصر در حفظ صلح و امنیت منطقه را مهم دانست و گفت: یمن خواستار همکاری با مصر در حوزه های مختلف است.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر در پایان یادآور شد: راه های تقویت روابط دوجانبه، همکاری دو کشور برای حفظ امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب المندب، بررسی راه های برون رفت از بحران کنونی در یمن از جمله محورهای گفت و گوی السیسی و هادی بود و رئیس جمهوری مصر بر آمادگی قاهره برای حمایت بیشتر از نیروهای یمنی و آموزش آن ها در زمینه های مختلف تاکید کرد و در پایان یادداشت تفاهمی در خصوص همکاری های بانکی امضا شد.

هادی روز دوشنبه در راس هیاتی برای دیداری رسمی وارد قاهره شد و مورد استقبال رئیس جمهوری مصر قرار گرفت.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.