به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه آمریکائی واشنگتن‌پُست در گزارشی اذعان کرد که با توجه به اینکه شمار شهدای تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی‌ها حدود ۵۰ هزار نفر است، اما رسانه‌ها این آمار را کماکان بر ۱۰ هزار نفر حفظ کرده اند!

در بخشی از این گزارش با عنوان «جنگ مرگبار در یمن ادامه دارد؛ اما چرا تلفات ثابت مانده؟» آمده است: هیچ پایانی برای جنگ شرورانه در یمن دیده نمی‌شود؛ برای مبارزات خونین یا تهاجمات هوائی بی محابا و یا امواج قحطی و بیماری، حتی اگر غیرنظامیان از گلوله‌ها و بمباران‌ها جان به در ببرند.

گزارش مذکور می‌افزاید:، اما هنوز، آمار کشتگان به نظر می‌رسد که ثابت مانده است. به مدت ۲ سال است که رقم ۱۰ هزار کشته از غیرنظامیان در جنگ، توسط خبرنگاران و سازمان‌های امدادی به صورت مرتب استفاده شده است.

روزنامه آمریکائی واشنگتن‌پُست اذعان کرد: این عدد عمدتاً بر اساس گزارش‌های شبکه بهداشتی ضعیف یمن بوده و برای اولین بار یک مقام ارشد سازمان ملل در آگوست سال ۲۰۱۶ میلادی آمار را به این صورت گزارش کرده است؛ اما در بحث‌های عمومی درباره جنگ، هرگز این عدد تغییر نکرده است؛ این درحالیست که جنگ با شدت زیادی هنوز ادامه دارد.

در این گزارش اقرار شده است: بر اساس اعلام مقامات سازمان ملل و تحلیلگرانی که جنگ را مورد مطالعه قرار می‌دهند، رقم اعلام شده قطعاً رقمی محافظه کارانه و احتمالاً بسیار پایین‌تر از رقم واقعی است. تعداد یمنی‌های کشته شده در جنگ نزدیک به ۵۰ هزار نفر است.