به گزارش پارس نیوز، 

وزیر امور مهاجران انگلیس که به اردن سفر کرده است با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

«کارولین ناکس» وزیر امور مهاجران انگلیس امروز چهارشنبه با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن دیدار و درباره قضیه اسکان «کلاه سفیدها» گفت‌وگو کرد.

این وزیر انگلیسی، وزیر خارجه اردن را در جریان اقدامات کشورش برای تکمیل روند اسکان کلاه سفیدها قرار داد.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، ناکس از ایفای نقش اردن در خصوص انتقال کلاه سفیدها قدردانی کرد.

این دو مقام اردنی و انگلیسی بر ضرورت استمرار مسئولیت‌پذیری جامعه جهانی در قبال آوارگان و حمایت از آنها تأکید کردند.

در این دیدار همچنین همکاری دو کشور و راهکاری تقویت همکاری‌های دوجانبه و تعامل با چالش‌های منطقه‌ای مشترک بررسی شد و دو طرف تحکیم روابط تاریخی و تمایل برای توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها را بررسی کردند.

«محمد الکاید» سخنگوی وزارت خارجه اردن اخیرا با اشاره به انتقال ۴۲۲ کلاه سفید از سوریه به اردن گفت : «در ابتدا از اردن خواسته شده بود که حدود ۸۲۷ نفر به اردن منتقل شوند اما در نهایت این عدد به ۴۲۲ نفر رسید.»

الکاید افزود که این افراد قرار است به مدت سه ماه در این کشور حضور داشته باشند و در حال حاضر در یک منطقه بسته هستند و تا زمان اسکان مجدد در آنجا خواهد ماند.

انگلیس، کانادا و آلمان متعهد شده‌اند کلاه سفیدها را در کشور خود اسکان دهند.

کلاه سفیدها که طبق ادعای خود گروهی برای امدادرسانی به مردم در مناطق جنگی سوریه هستند، در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، پیشتر با اقدامات خود برای متهم شدن دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی، زمینه‌سازی کرده بود.

بیش از یک سال گذشته،‌ بر اساس تصاویری که فاش شده بود، کلاه‌سفیدها با سرنگ به سینه کودکان آدرنالین تزریق کرده بودند تا آنان را قربانی حمله شیمیایی معرفی کنند.