به گزارش پارس نیوز، 

سفارت بریتانیا در روسیه تعطیلی سرکنسولگری این کشور در شهر سن‌پترزبورگ را رسما تأیید کرد.

سفارت بریتانیا در روسیه با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی این سفارتخانه امروز (چهارشنبه) تعطیلی سرکنسولگری این کشور در شهر سن‌پترزبورگ را رسما تأیید کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، در بیانیه سفارت انگلیس آمده است: «سرکنسولگری بریتانیا رسما تعطیل شده است و متأسفانه این مسئله بعد از اقدامات دولت روسیه به دنبال اتفاقات مرتبط با سالزبری به ما تحمیل شده است. روز دوشنبه پرچم انگلیس در حضور هر دو سرکنسول ما که به این شهر اعزام شده بودند، پایین کشیده شده است».

بر اسسا این گزارش، سرکنسولگری بریتانیا در سن‌پترزبورگ در ماه ژوئن بخشی از فعالیت خود را متوقف کرده بود اما تا پایان برگزاری جام جهانی فوتبال در روسیه همچنان فعال بود. روسیه میزبان بیست و یکمین دور از رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2018 بود که با پیروزی فرانسه در رقابت فینال به اتمام رسید.

«سرگئی اسکریپال» افسر سابق اطلاعات روس در تاریخ 4 مارس به همراه دخترش در سالزبری انگلیس دچار مسمومیت شده و مدتی به کما رفته بود. دولت انگلیس، مسکو را عامل این مسمومیت معرفی کرده بود و تعدادی از دیپلمات‌های روس را با استناد به همین ادعا اخراج کرد که این اقدام لندن موجی از اخراج دیپلمات‌های روس در کشورهای غربی را به دنبال داشت. مسکو قویا این اتهامات را رد کرده و انجام تحقیقات مشترک با لندن در مورد این حادثه را خواستار شده است. با این وجود، دولت انگلیس این درخواست را نپذیرفته است.