به گزارش پارس نیوز، 

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق گفت که آمریکا مسوول اول ویرانی و انحطاط در عراق است.

'سید حمید الحسینی' در بیانیه ای که امروز پنجشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته است گفت که عامل همه بدبختی ها و ویرانی ها و انحطاط و کشتارها درعراق، آمریکا است و بهتر است که دسته های تظاهرکنندگان در عراق شعار 'آمریکا از عراق گم شو' را سردهند.

وی اضافه کرده است که همه می دانند که بسیاری از سیاسیون در عراق، مجری دستورات صادر شده از سفارتخانه آمریکا یا سفارتخانه های متحد آمریکا در بغداد هستند و مهمترین این دستورات، جلوگیری از هرگونه راه حل خروج از بحران در عراق است.

الحسینی افزوده است که همه می دانند که آمریکا و متحدان منطقه ای و داخلی اش جلو ارائه هرگونه راه حل را در بخش های اقتصادی و امنیتی می گیرند زیرا هدف آنها تبدیل کردن عراق به کشوری ضعیف و شکست خورده است تا بتوانند بر آن مستولی شوند.

وی مسوول اول مشکل برق را در عراق آمریکایی ها معرفی کرد و نوشته است که آمریکایی ها به عمد بر وزارتخانه های مهمی که در تماس مستقیم با زندگی مردم هستند از جمله وزارت برق مستولی شده اند تا بواسطه قطع مکرر برق، بر روحیه شهروندان اثر سوء بگذارند.

الحسینی به حادثه مشهور فرار 'ایهم السامرایی' وزیر برق عراق توسط نیروهای آمریکایی در دسامبر 2006 اشاره کرده و افزوده است که دولت آمریکا، السامرایی را از بین تیم 200 نفره اتباع آمریکایی عراقی الاصل برگزید تا میلیاردها دلار از دارایی های عراق را به سرقت برده و سپس آمریکایی ها او را از عراق فراری دادند.

ایهم السامرایی که از مردان آمریکایی عراقی الاصل به شمار می رود ، در دوره وزارت اش بر برق عراق (2003 تا 2006) از طرف دادگاه جنایی عراق به 13 پرونده فساد اداری و مالی از جمله ناپدید شدن 2 میلیارد دلار از دارایی های عراق متهم شده بود.

نیروهای آمریکایی که در آن برهه عراق را به طور مستقیم تحت اشغال داشتند، توانستند السامرایی را که در اختیار نیروهای پلیس عراق بود از زندان ربوده و به اردن انتقال دهند و هم اکنون در خارج از عراق به سر می برد.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق همچنین آمریکا را عامل ایجاد گروه های تروریستی تکفیری از جمله گروه تروریستی داعش دانست و گفت که در مقابل، این جمهوری اسلامی ایران بوده است که در کنار عراقی ها با داعش جنگید.

وی خطاب به معدودی از تظاهرکنندگان عراقی که علیه ایران در جریان تظاهرات اخیر شعار داده بودند گفته است: ایران هیچ گونه سلطه ای بر وزارتخانه های شکست خورده عراق ندارد بلکه این سفارتخانه آمریکا است که بر آنها مستولی شده و وزیران مربوطه نیز از محور آمریکایی هستند.

وی تاکید کرده است که این احمقانه است که جمهوری اسلامی ایران متهم به نابسامانی برق عراق شود در حالی که آمریکا عامل نابودی برق این کشور است.

الحسینی خاطرنشان ساخته است که برخی تظاهرکنندگان که شعار ضد ایرانی داده اند نباید فراموش کنند که این ایران بود که به مجاهدین عراقی برای خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از عراق در 2011 کمک کرد و این ایران بود که طرح های امریکا را در عراق و منطقه با شکست مواجه کرد. 

وی یادآور شده است که آنهایی که شعار ضد ایران داده اند اگر جمهوری اسلامی ایران نبود الان همان ها نزد گروه تروریستی داعش، نوکری می کردند و داعش، زنان آنها را به کنیزی گرفته بود و در بازار برده فروشی خرید و فروش می کرد.

الحسینی تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران با حمایت از گروه های مقاومت ضد اشغال، در بازپس گیری استقلال کامل و قانونی به دولت و ملت عراق یاری رساند و بعد از آن، اولین کشوری بود به فتوای جهاد کفایی لبیک گفت و در تاسیس الحشد الشعبی و آزادی عراق از وجود تروریسم کمک کرد. 

اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق یکی از نهادهای مهم رسانه ای در این کشور است که اغلب رسانه های وابسته به گروه های مقاومت اسلامی و دیگر رسانه های فعال در این کشور تحت پوشش آن هستند.

این اتحادیه در جریان جنگ سه ساله با گروه تروریستی داعش، توانست نقش ارزنده ای در جنگ تبلیغاتی علیه این گروه تروریستی و حامیان منطقه ای و بین المللی آن ایفا کند و تعداد قابل توجهی از خبرنگاران عضو این اتحادیه در جریان این جنگ، به شهادت رسیدند.