به گزارش پارس نیوز، 

یک روزنامه کویتی از قصد رژیم صهیونیستی برای بمباران مناطقی در داخل خاک عراق خبر داد.

روزنامه کویتی الجریده به نقل از آنچه منابع آگاه خود خواند، ادعا کرد: "اسرائیل فهرستی از اهداف را در داخل خاک عراق تعیین کرده است تا با طرح این ادعا که این اهداف، مواضع نظامی ایرانی هستند که برای انتقال سلاح و مهمات و نیرو به سوریه استفاده می شوند، به آنها حمله کند".

این رسانه مدعی شد: "این منابع تصاویر هوایی اختصاصی درخصوص این اهداف را به الجریده داده اند که دو ماه پیش گرفته شده است. این اهداف از گذرگاه های مرزی با ایران نظیر مهران و باشماق تا معبر مرزی شلمچه با بصره و نزدیک کویت را در بر می گیرد".

روزنامه الجریده ادعا کرد: "این منابع اشاره کردند که اسرائیل موارد زیادی را در طول سال های اخیر از تلاش های ایران برای ایجاد گذرگاهی زمینی از تهران به خاک سوریه از طریق بغداد را رصد کرده است. برخی از این مواضع عراقی در گذشته در کنترل ارتش آمریکا در عراق بود که از جمله آنها مثلا فرودگاه "اچ 3"، موضع نظامی الرطبه است. این علاوه بر مواضعی در جاده های مهم در نزدیک روستاها و شهرها مثل عاشقات و صبا البور و مواضع عراقی نظیر آنها است که از نظر نظامی وابسته به ایران است".

این روزنامه به نقل از منابع یاد شده نوشت: اسرائیل هفته گذشته یک موضع نظامی در سوریه را بمباران و ادعا کرد "این موضع متعلق به سپاه پاسداران در نزدیک مرز عراق و بسیار دور از خطوط قرمز اسرائیل در سوریه است".

این روزنامه به نقل از منابع خود افزود: "این تحول قابل توجه بعد از آن روی می دهد که اسرائیل یقین کرده است که تهران بر انتقال سلاح به سوریه برای آرایش نظامی اصرار می ورزد؛ با وجود همه فشارهای دیپلماتیک و سیاسی بر آن. تهران تلاش می کند که به سرعت آنچه را اسرائیل بمباران می کند، ترمیم کند تا با هر هزینه ای که شده یک قدرت نظامی در سوریه بنا نهد".

روزنامه الجریده نوشت: "اجرای این تهدید اسرائیل می تواند تغییری در قواعد بازی باشد و چه بسا تلاشی از سوی تل آویو برای توسعه نقشه مقابله با ایران بعد از موفقیت دولت سوریه در کنترل استان مرزی القنیطره با بخش اشغالی جولان".