رئیس جریان حکمت ملی عراق در نخستین سالروز تأسیس این جریان خواستار تشکیل فوری دولت خدمت‌رسان و عدالت محور شد.

 سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق در نخستین سالروز تأسیس این جریان گفت: جریان حکمت ملی در برابر ملت عراق تاکید می‌کند که به راه خود برای تحقق دولت نوین و عدالت محور ادامه خواهد داد و چنین دولتی را راه حل مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عراق می‌داند.

وی افزود: در سالروز تشکیل جریان حکمت اعلام می‌کنیم که جریان حکمت ملی در هرجایی که خرد و مصلحت عراق اقتضا کند حضور خواهد داشت و با تکیه بر اصل میانه روی و اعتدال برای ساخت اقتصاد، جامعه و سیاست کشور تلاش خواهد کرد.

حکیم در ادامه از گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی خواست برای تشکیل دولت خدمت‌رسانی که خواسته‌های شهروندان را محقق کند، تلاش کنند.

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق افزود: ما بر حمایت خود از خواسته‌های مشروع تظاهرکنندگان تاکید می‌کنیم و آن‌ها را به حفظ صلح‌آمیز بودن تظاهرات و حفاظت از اموال عمومی و خصوصی دعوت می‌کنیم.

وی در پایان گفت: جریان حکمت ملی، جریان سیاسی جدیدی است که از دل مشکلات عراق و چالش‌های کشور تولد یافته است و این جریان بار دیگر وفاداری خود به کشور و هموطنان را با ثبات در رویکرد هدفمند خود و دفاع از کشور در تمام شرایط دشوار، اعلام می‌کند.