به گزارش پارس نیوز، 

نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه تیم اقتصادی هماهنگ و هم‌افزا می‌تواند جلوی مشکلات را بگیرد، گفت:‌ این تیم اقتصادی تا الان نشان داده قادر به حل معضلات اقتصادی کشور نیست.

پرویز سروری نماینده اسبق مردم تهران در مجلس درباره لزوم تغییر در تیم اقتصادی دولت با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه اظهارداشت: با توجه به وضعیتی که ما الان در آن قرار داریم و کارنامه دولت در یک سال گذشته، تغییر جدی در کابینه یک اصل ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

دولت در بزنگاه‌های مهم واکنش های جدی نشان نداده است

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شرایط کنونی نشان داده دولت در بزنگاه‌های مهم از خود واکنش های جدی و تأثیرگذار نشان نداده، تصریح‌کرد: در وضعیت کامیون‌داران، ارز، طلا، یا در موضوع آبادان و خرمشهر دولت خیلی کُند و حاشیه‌ای عمل کرد، یعنی دولت اجازه می‌دهد یک موضوع به اوج نابسامانی برسد بعد از روی اضطرار، فشار رسانه‌ها و دیگران و بعضاً وقتی به اعتراضات گسترده مردمی منجر می‌شود تازه دولت وارد مسأله می‌شود که این نشان می‌دهد این دولت، دولت بهنگامی نیست و بر اساس یک رصد مستمر از وضعیت اجتماعی حرکت نمی‌کند.

وی بر همین اساس به مصاحبه ابتکار معاون رئیس جمهور، اشاره و اضافه کرد:‌ شرایط جامعه و مشکلات جامعه را ببینید و دردسرهایی که مردم با آن مواجه هستند، از یک طرف آب یا برق نیست،  ارز و طلا وضعیتش به این شکل است از طرف دیگر گرانی‌ها مردم را آزار می‌دهد، اما دغدغه معاون رئیس جمهور محدودیت‌های کنسرت زنان است؛ من سؤال می‌کنم الان چند درصد و چند نفر در کشور قادر هستند اصلاً این کنسرت‌ها را بروند یعنی پولش را دارند که بروند یا چند درصد الان معضل و مشکل و دغدغه‌شان مسأله محدودیت زنان در کنسرت است؟

نماینده اسبق مجلس در عین حال گفت که این نشان می‌دهد وقتی معاونین رئیس جمهور و وزرا یک فکر دیگری می‌کنند و اصلاً دغدغه مردم را ندارند و خانم ابتکار معلوم نیست بداند وضعیت گرانی به چه شکلی است؟ اصلاً نمی‌داند ارز وقتی تکان می‌خورد چه ضایعه‌ای برای مشاغل خرده‌پا ایجاد می‌شود و چگونه آدم بیکار می‌شود؟ اساساً آنها دغدغه‌ها و اولویت‌هایشان چیز دیگری است.

وی با تأکید بر اینکه حضور این افراد در کابینه، فضای دولت را در حاشیه نگه می‌دارد و دائماً آدرس‌های غلط داده و دولت‌ را در کوچه پس کوچه‌های بن‌بست می‌کشانند، یاداورشد: این افراد، باید بروند و افراد دغدغه‌مندی که فضای عمومی مشکلات مردم را درک می‌کنند بیایند.

تیم اقتصادی تا الان نشان داده قادر به حل معضلات اقتصادی کشور نیست

سروری بر همین اساس به تیم اقتصادی دولت اشاره و تصریح‌کرد: از همه مهمتر به نظر من تیم اقتصادی دولت است، تیم اقتصادی هماهنگ است که می‌تواند به فوریت و به هنگام عمل کند، تیم اقتصادی هماهنگ و هم‌افزاست که می‌تواند پیشگیری کند و جلوی ضایعات را بگیرد و یک ندا را به بیرون می‌دهد و مردم را از تشتت و تفرقه جلوگیری می‌کند این تیم اقتصادی تا الان نشان داده قادر به حل معضلات اقتصادی کشور نیست.

این نماینده پیشین مجلس در پایان خاطرنشان کرد:‌ رئیس جمهور به حق متوجه این موضوع شده و الان دغدغه‌اش این است که یک دولت کارآمد، جهادی و به هنگام را سرکار بیاورد من امیدوارم در انتخاب گزینه‌ها آقای رئیس جمهور اشتباه نکند و تلاش کند یک تیم هماهنگ، هم‌افزا و کاملاً جهادی و انقلابی انتخاب کند تا بتوانند در عرصه اقتصاد حضور پیدا کنند و برون‌رفت قابل ملاحظه‌ای از وضعیت کنونی را به نمایش بگذارند.