به گزارش پارس نیوز، 

نماینده آمریکا در سازمان ملل در دولت اوباما دیدار ترامپ و پوتین را یک اشتباه تاریخی خواند.

سوزان رایس، مقام سابق دولت اوباما امروز (یکشنبه) گفت که ادبیات و رفتار دونالد ترامپ در قبال روسیه سوالاتی را درباره انگیزه های او، بخصوص درباره جلسه اش با ولادیمیر پوتین مطرح کرده است.

رایس در گفتگو با شبکه ای بی سی گفت: من نمی‌دانم انگیزه‌های او چه چیزهایی هستند. به  نظرم این یک سوال منطقی است.

وی در ادامه گفت: منظورم این است که یک سری شرایط عجیبی ایجاد شد که واقعا این حق را به دیگران می‌دهد این سوال را مطرح کنند که چه اتفاقی رخ داده است.

وی دیدار ترامپ و پوتین که بیش از دو ساعت به طول انجامید را یک اشتباه تاریخی خواند و گفت: هرگز نباید یک دیدار دو نفره تا این اندازه طول بکشد. حالا ما و حتی اعضای کابینه ترامپ در این سردرگمی قرار گرفته‌ایم که (دراین جلسه) واقعا چه اتفاقی افتاده است؟

پیش از رایس مارک روبیو، سناتور جمهوریخواه نیز امروز (یکشنبه) اعلام کرد که جلسه ترامپ با ولادیمیر پوتین "لحظه خوبی نبود" اما گفت که او هیچ مشکلی با جلسه دوباره این دو مقام عالیرتبه در سال جاری ندارد.

وی ادامه داد: (پوتین) فردی است که مشخصا اعتقادی به سناریوی برد برد ندارد. او تصور می‌کند که راه قدرتمندتر کردن روسیه تضعیف روسیه است و تاوقتی در این زمینه رویکرد مشخصی داشته باشیم، به نظرم موضوع مهم این است که کشورها رو در رو با یکدیگر صحبت کنند و اینکه رهبران ما با یکدیگر صحبت کنند و به نظرم اکثر متحدان اروپایی ما از این روش حمایت کنند.