به گزارش پارس نیوز، 

این کارشناسان هشدار دادند اینکه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اقدام به گرفتن آزمایش DNA برای تایید تعلق داشتن کودکان مهاجر غیرقانونی به والدین واقعی خود می‌کند، ریسک آسیب زدن به بافت این خانواده‌ها را در پی دارد چون ممکن است این آزمایش‌ها مشخص کند که این بچه‌ها تحت سرپرستی پدر و مادر واقعی خود نیستند.

روز سه‌شنبه یک قاضی فدرال در کالیفرنیا اعلام کرد باید این آزمایش DNA صرفا محدود به پرونده‌هایی شود که در آنها نتوان رابطه بین والدین و فرزندانشان را از طریق اسناد واقعی مثل شناسنامه یا گذرنامه‌ها تعیین کرد.

دولت آمریکا استدلال کرده که گرفتن آزمایش DNA از تایید مدارک سریع‌تر است و در عین حال جلوی تحویل کودکان به ویژه آنهایی که کم سن و سال هستند را به کسانی که پدر و مادر واقعی آنها نیستند، می‌گیرد.

مقام‌ها می‌گویند آزمایش‌ها روی 102 کودک مهاجر زیر پنج سال مشخص کرده که در پنج مورد بزرگسالانی که خودشان را والدین آنها معرفی کرده‌اند پدر و مادر واقعی آنها نبودند و از بین این پنج مورد نیز دو مورد سبب تعجب خود این والدین شده است.

این کارشناسان هشدار می‌دهند که این مشکل تنها یکی از مشکلاتی است که ممکن است از بابت این آزمایش‌ها به وجود بیاید.

توماس مورای، رئیس افتخاری مرکز موسوم به هیستینگز گفت: واگذاری کودک به "پدر و مادر اشتباه" رایج‌تر از چیزی است که ما فکر می‌کنیم.

او تاکید کرد: آزمایش DNA برای تعیین والدین واقعی موثر است اما داشتن ارتباط ژنتیکی مستقیم تنها و بهترین راه مشخص کردن اینکه چه کسی واقعا سرپرستی کودکی را به عهده دارد، نیست و این درنهایت ممکن است باعث آسیب‌های کودکان شود.

یک وکیل اهل سیاتل به نام جانت گویلیم که سابقه زیادی در کار با مهاجران دارد، گفت: پیدا کردن کودکانی که تحت سرپرستی شخصی غیر از پدر و مادرشان هستند، غیرمعقول نیست چراکه در شرایط جنگی و غیرقابل پیش‌بینی و پرآشوب قطعا کسانی پیدا می‌شوند که کودکی بی سرپرست را به فرزندی خود قبول کنند و به عنوان مثال چند سال پیش او وکیل یک زوج اتیوپیایی بود که کودکی را به سرپرستی قبول کرده بودند اما زمانی که مجبور به مهاجرت آوارگی شدند نتوانستند خودشان را به عنوان والدین قانونی ثابت کنند و به این ترتیب این خانواده از هم پاشید. یکی از مشکلات آنها این بود که ساختمانی که در آنجا تلاش کرده بودند اسناد قانونی خود را در این خصوص ثبت کنند آتش گرفته و از بین رفته بود.