به گزارش پارس نیوز، 

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه از کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوریت خلق و ۷۲ تن از نمایندگان این حزب به دلیل انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز «دنیای طیب‌ها» شکایت کرد.

کاریکاتور «دنیای طیب‌ها» که ۱۴ سال پیش منتشر شده بود، امسال در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه در قالب یک بنر به نمایش گذاشته شد.

انتشار این کاریکاتور جنجالی توسط دانشجویان دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه باعث حبس ۴ تن از این دانشجویان شده است.

کمال قلیچدار اوغلو و بسیاری از نمایندگان حزب جمهوریت خلق در حمایت از این دانشجویان اقدام به بازنشر این کاریکاتور در صفحات شخصی توییتر خود پرداختند.

این اقدام باعث شد رجب طیب اردوغان از کمال قلیچدار اوغلو و ۷۲ تن از نمایندگان این حزب به دلیل توهین به وی با انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز در شبکه‌های مجازی شکایت کند.

«حسین آیدین» وکیل اردوغان با مراجعه به دادستانی جمهوری ترکیه در آنکارا شکایت رئیس‌جمهور ترکیه از رهبر حزب جمهوریت خلق و ۷۲ از نمایندگان این حزب را به صورت رسمی ثبت و در شکایت‌نامه عنوان کرده است: کمال قلیچدار اوغلو در جلسه حزب جمهوریت خلق از نمایندگان این حزب درخواست کرده است تا کاریکاتور اهانت‌آمیز نسبت به رجب طیب اردوغان را در شبکه‌های مجازی منتشر کنند.

بر این اساس دادستان آنکارا تحقیقات قضایی در مورد کمال قلیچدار اوغلو به اتهام توهین به رئیس‌جمهور و ارتکاب و دعوت به جرم آغاز کرده است.