به گزارش پارس نیوز، 

محاکمه صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها به جرم ارتباط و مدیریت گروه تروریستی ادامه دارد.

محاکمه دمیرتاش در شعبه 19 دادگاه جرائم سنگین آنکارا امروز در حالی برگزار شد که شخص وی در این دادگاه حضور نیافت و به جای وی وکلا، نزدیکان و برخی نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ها حضور یافتند.

برخی از مستندات پرونده دمیرتاش در محضر دادگاه ارائه شد.

دادستان جمهوریت با اشاره به اینکه نتیجه نهایی گزارش کارشناسی برخی از صداهای ضبط‌شده از دمیرتاش ارائه نشده است و برخی از مستندات در جلسات گذشته ثبت و ضبط نشده‌اند، خواستار تکمیل پرونده دمیرتاش شد.

دادستان با اشاره به وجود دلایل محکم مبنی بر ارتکاب جرم، احتمال فرار متهم و سنگین بودن اتهامات صلاح‌الدین دمیرتاش، درخواست آزادی مشروط با کنترل دستگاه قضایی را رد کرده و بر ادامه زندانی بودن متهم در طول محاکمه تأکید کرد.

دادگاه با دفاعیات وکلای دمیرتاش ادامه یافت.

گفتنی است روز گذشته دادگاه شعبه 5 جزایی دیاربکر شکایت صلاح‌الدین دمیرتاش از رجب طیب اردوغان در خصوص تروریست خواندن دمیرتاش از سوی اردوغان را رد کرد.

صلاح‌الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دمکراتیک خلق‌ها و نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری بعد از اینکه رجب طیب اردوغان وی را تروریست خوانده بود از اردوغان به دادگاه شعبه 5 جزایی دیاربکر شکایت و درخواست غرامت معنوی کرده بود که این شکایت از سوی دادگاه رد شد.