به گزارش پارس نیوز، 

منابع مطلع آمریکایی می‌گویند رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید کسی بوده است که جمهوری‌خواهان کنگره را به انتقاد از اظهارات ترامپ تشویق کرده است.

منابع آمریکایی می‌گویند که رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از جمهوری‌خواهان کنگره خواسته است ترامپ را به خاطر اظهاراتش در جریان کنفرانس خبری مشترک با پوتین، آماج حملات خود قرار دهند.

سه منبع مطلع به ونیتی‌فیر گفته‌اند که جان کِلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از اینکه ترامپ در جریان دیدار با پوتین از رئیس جمهوری روسیه حمایت کرده و دخالت مسکو در انتخابات سال 2016 آمریکا را رد کرده است، خشمگین شده است.

مواضع ترامپ در جریان کنفرانس خبری مشترکش با پوتین و رد ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه روسیه برای کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات دخالت کرده است، موجی از واکنش‌های انتقادی را در بین اعضای کنگره برانگیخت.

ترامپ حتی رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه را مقصر «جدا نگه‌داشتن» ایالات متحده و روسیه دانست.

نشریه ونیتی‌فیر در گزارش خود آورده است که جان کلی به ترامپ گفته است که اظهاراتش وضعیت رابطه با مولر را بدتر کرده است. و پس از آن جان کلی به جمهوری‌خواهان کنگره گفته است که می‌توانند به صورت علنی علیه اظهارات ترامپ اعتراض کنند.

جان کلی در ماجراهای دیگر معمولا در کنار رئیس جمهوری می‌ایستاد و از وی حمایت می‌کرد، اما منابع مطلع به نوشته ونیتی‌فیر گفته‌اند که این مرتبه متفاوت بود. این منابع عدول سریع ترامپ از مواضعش و اصلاح آن‌ها را تاحدی به واکنش‌های جان کِلی نسبت می‌دهند.

ترامپ شب گذشته در بیانیه‌ای که در مقابل خبرنگاران در کاخ سفید قرائت کرد، درباره اظهاراتش در رد مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در جریان نشست خبری با پوتین، گفت که چنین منظوری نداشته است.