به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری رویترز، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع ایالات متحده آماده است در صورت امکان، برای نخستین‌بار از سال ۲۰۱۵، با همتای روس خود دیدار کند. به گفته مقام‌های ایالات متحده، این اقدام روابط میان آمریکا و روسیه را عمیق‌تر می‌کند.

امکان این گفت‌وگو پس از دیدار بحث‌برانگیز میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، در هلسینکی آشکار شد. بسیاری، ترامپ به‌خاطر این‌که در این نشست پوتین را مسئول دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۶ ندانست، آماج انتقاد قرار دادند. مسکو این انتقادها را بی‌اساس می‌داند.

گفت‌وگو میان ماتیس و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، قدمی دیگر به‌سوی ایجاد روابط معمول سیاسی میان این دو ابرقدرت هسته‌ای خواهد بود. در سال‌های اخیر روابط میان مسکو و واشنگتن به پایین‌ترین سطح از دوران جنگ سرد رسیده است.

دو مقام آمریکایی که نخواستند نام‌شان فاش شود، به رویترز گفتند که ماتیس آماده است در صورت امکان گفت‌وگوها را با همتای خود آغاز کند. آن‌ها درباره اقدام‌های احتمالی انجام‌شده برای تحقق یافتن این گفت‌وگو حرفی نزدند.

پنتاگون از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرد. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که هیچ دعوت‌نامه مبنی بر این امر از مسکو دریافت نکرده است. پنتاگون همچنین ادعای شویگو را مبنی بر این‌که ماتیس دعوت او را برای گفت‌وگو رد کرده است، بی‌اساس خواند و اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای این موضوع تنظیم نشده است.