به گزارش پارس نیوز، 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت کنگره این کشور تمایل دارد اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه دخالت در انتخابات آمریکا را مورد بررسی قرار دهد.

«پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت کنگره این کشور تمایل دارد اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه دخالت در انتخابات آمریکا را مورد بررسی قرار دهد.

«رایان» این اظهارات را روز سه‌شنبه در شرایطی مطرح کرده که جنجال‌ها در آمریکا بر سر سخنان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور در کنفرانس خبری مشترک با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در هلسینکی بالا گرفته است.

ترامپ در جریان آن نشست دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ را رد کرد و گفت پوتین در گفت‌وگوی دوجانبه با او قویاً چنین اقدامی را رد کرده است. 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، رایان گفت: «ما تحقیقاتی یک ساله درباره دخالت روسیه در انتخاباتمان انجام داده‌ایم. آنها در انتخابات ما دخالت کرده‌اند و این کاملاً آشکار است. نباید در این مورد شکی وجود داشته باشد.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تأکید کرد: «به همین دلیل، ما تحریم‌های سختی علیه روسیه تصویب کردیم تا بتوانیم آنها را پاسخگو کنیم.»

وزارت دادگستری آمریکا اخیراً ۱۲ افسر اطلاعاتی ارتش روسیه را متهم کرد در سال ۲۰۱۶ برای هک رایانه‌های حزب دموکرات و اثر گذاشتن بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تلاش کرده‌اند. روسیه این اتهامات را رد کرده است.