به گزارش پارس نیوز، 

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، اعلام کرد در صورتی که آمریکا تعرفه‌ها را افزایش دهد اروپا در مقابل آن متحد خواهد شد.

 «برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد اگر آمریکا باز هم تعرفه‌ها را افزایش دهد اروپا در مقابل آن متحد خواهد شد و پاسخی محکم خواهد داد.

لومر گفت: «اگر فردا تعرفه‌های صنعت خودرو بویژه تعرفه خودرو‌ها افزایش یابد نشان می‌دهیم که اروپا یک قدرت مستقل است».

این مقام فرانسوی که در یک نشست در جنوب فرانسه سخنرانی می‌کرد گفت: مسئله آغاز یک جنگ تجاری نیست، زیرا جنگ آغاز شده و در جریان است.

وی افزود: «واشنگتن در چارچوب این جنگ تلاش می‌کند میان فرانسه و آلمان شکاف ایجاد کند و از همین رو ما باید اتحاد خود را حفظ کنیم».

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از اول امسال روند اجرای تدابیر حمایتگرایانه از اقتصاد کشورش را آغاز کرده است. وی در چارچوب سیاست اقتصادی خود موسوم به «اول آمریکا» هر اقدامی را که به نفع اقتصاد کشورش باشد توجیه کرده است. افزایش این تدابیر حمایت گرایانه که علیه شرکای تجاری آمریکا به اجرا گذاشته شده است، خشم کشور‌هایی را که شرکای تجاری عمده آمریکا هستند برانگیخته است.

آمریکا به ویژه از اول ماه ژوئن امسال تعرفه‌های سنگین ۲۵ و ۱۰ درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک به آمریکا اعمال کرده است. این کشور‌ها در اعتراض به این اقدام آمریکا از سازمان جهانی تجارت، سازمانی بین المللی که وظیفه نظارت بر اجرای قوانین بازرگانی درسطح جهان و تلاش برای حل و فصل اختلافات تجاری میان کشور‌های عضو را برعهده دارد، شکایت کرده اند.