به گزارش پارس نیوز، 

صدراعظم آلمان روز چهارشنبه در پارلمان این کشور گفت: باید به مناقشه تجاری با آمریکا پایان داده شود.

 آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز چهارشنبه گفت اتحادیه اروپا برای جلوگیری از وقوع جنگ تجاری با آمریکا، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت. مرکل افزود در این میان، آمریکا نیز باید چنین تلاش‌هایی را انجام دهد.

صدراعظم آلمان روز چهارشنبه در پارلمان این کشور گفت: «باید هر تلاشی را انجام دهیم تا به این مناقشه پایان دهیم و از وقوع جنگ تجاری حقیقی جلوگیری کنیم. اما واضح است که این مسئله نیز دو طرفه است.»

مرکل افزود عملکرد مناسب اقتصاد جهانی بر سطح همکاری کشورها به عنوان شرکای یکدیگر بستگی دارد. وی همچنین با اشاره به ادعاهای اخیر آمریکا درباره هزینه دفاعی ناکافی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: «آلمان شریکی قابل اطمینان در ناتو است.»

در ماه مارس سال جاری میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم گرفت تعرفه‌های 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه‌های 10 درصدی بر واردات آلومینیوم از کشورهای خارجی را وضع کند. این اقدام وی، واکنش‌های شدید مقامات سایر کشورها را برانگیخت و خطر وقوع جنگ جهانی تجاری را ایجاد کرد.

تعرفه‌های گمرکی آمریکا پس از لغو معافیت موقت در تاریخ 1 ژوئن، علیه کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک که بزرگترین شرکای تجاری واشنگتن محسوب می‌شوند، اعمال شد.

اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام آمریکا، بر برخی از کالاهای آمریکایی، از جمله موتور سیکلت و سیگار، تعرفه‌های گمرکی مشابهی وضع کرده است.

ترامپ به تازگی به کشورهای عضو ناتو نامه‌ای ارسال کرده و از آن‌ها درخواست کرده است بودجه نظامی خود را افزایش دهند. وی در این نامه، از بودجه ناکافی دفاعی کشورهای عضو ناتو انتقاد کرده بود.

انتقادهای رئیس جمهور آمریکا، واکنش سران کشورهای عضو ناتو را برانگیخت.