به گزارش پارس نیوز، 

وزیر مشاور در امور خارجی امارات در واکنش به حمایت اخیر رییس جمهوری فرانسه از قطر گفت: سفر دور دنیا و کمک گرفتن از غرب برای قطر بی فایده است.

'انور قرقاش' در چند توئیت نوشت: قرارداد بستن با غرب و شکایت به سازمان ها شکست خورده است و راه به جایی نخواهد برد. مردم قطر فهمیده اند که رفتارها و اقدامات حاکمان این کشور شکاف ها را عمیق تر خواهد کرد.

قرقاش با تکرار اتهام حمایت قطر از تروریسم و حمایت مالی از افراط گرایی گفت: سیاست های قطر تمایل مردم این کشور برای حل بحران را برآورده نمی کند. درخواست کمک از خارجی ها ، مظلوم نمایی و تکیه بر مزدوران زیبنده ملت قطر نیست.

واکنش مقام اماراتی یک روز بعد از آن صورت می گیرد که 'امانوئل مکرون' رییس جمهوری فرانسه جمعه گذشته در نشست خبری مشترک با 'شیخ تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر که به این کشور سفر کرده بود از ادامه محاصره دوحه توسط همسایگانش انتقاد کرد.

مکرون همچنین قطر را شریک راهبردی فرانسه در تحقق صلح منطقه ارزیابی کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم ، روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را هم به روی قطر بستند.

قطر تن دادن به شرط های تعیین شده ازسوی عربستان ، امارات ، بحرین و مصر را به معنای نقض حاکمیت خود می داند.

دوحه می گوید که کشورهای تحریم کننده هیچ سند قابل اتکایی برای اثبات ادعاهای خود علیه قطر در اختیار ندارند.

'عبدالله بن زاید' وزیر امور خارجه امارات دیروز (جمعه) در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که شروط 13 گانه کشورهای تحریم کننده قطر همچنان پابرجاست و چنانچه دوحه مایل به حل اختلافات باشد ، باید آن ها را اجرا کند.

وی اظهار داشت: اجرای شرایط، نقطه آغاز هرگونه مذاکره است و اگر ما شاهد پایبندی قطر به الزامات و تغییر سیاست های دولت آن باشیم ، بحران پایان می پذیرد.

بن زاید درعین حال گفت: تحریم کنندگان آماده حل بحران با قطر هستند اما بی اعتمادی قطر تاکنون مانع از دستیابی به یک راه حل شده است.