به گزارش پارس نیوز، 

وکلای دولت آمریکا می‌گویند قادر نیستند والدین سی و هشت کودک مهاجر زیر پنج سال را پیدا کنند.

 وکلای دولت آمریکا می‌گویند قادر نیستند والدین سی و هشت کودک مهاجر غیر قانونی زیر پنج سال را پیدا کنند.

دانا سابرا، قاضی منطقه ای آمریکا از منطقه جنوبی کالیفرنیا که دستور ملحق شدن اعضای خانواده های مهاجران غیرقانونی را داده است، در نشستی با وکلای دولت حضور پیدا کرد. وی اعلام کرده است تمایل دارد مهلت به هم پیوستن حدود سه هزار کودکی را که حین عبور غیرقانونی از مرز آمریکا و مکزیک از والدینشان جدا شده اند، تمدید کند.

وکلای دولت آمریکا در این نشست، اذعان کردند وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور تنها می تواند حدود نیمی از صد کودک زیر پنج سال را تا مهلت دهم ژوئیه که دادگاه تعیین کرده است، نزد خانواده هایشان بازگرداند. والدین نوزده کودک مهاجر آزاد و وارد آمریکا شده اند، ولی محلی که در آنجا حضور دارند مشخص نیست. والدین نوزده کودک دیگر نیز اخراج شده اند.

سارا فابیان از اعضای وزارت دادگستری که در این جلسه حضور داشت، گفت: «شیوه ای که جدا کردن اعضای خانواده ها اجرا می شود، شکل خوشایندی ندارد بنابراین ما اصلا نمی توانیم آن را اجرا کنیم». سابرا افزود اگر دولت بتواند فهرستی از همه کودکان و وضعیت والدین آنها ارائه دهد، با تمدید مهلت ملحق شدن کودکان کوچک به خانواده اشان موافقت می کند. سابرا دولت آمریکا را ملزم کرد فهرستی از 101 کودک را تا شنبه عصر در اختیار «اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا» قرار دهد.