به گزارش پارس نیوز، 

به نوشته روزنامه نیشن، پس از آنکه دادگاهی در پاکستان نواز شریف، نخست وزیر سابق این کشور را به خاطر اتهامات فساد مالی و املاک و مستغلات غیرقانونی‌اش به صورت غیابی به 10 سال حبس محکوم کرد، نواز شریف در کنفرانسی خبری در لندن اعلام کرد، زمانی که بگوم کلثوم نواز، همسرش مجددا هوشیاری خود را به دست آورد به پاکستان بازخواهد گشت.

نواز شریف که رهبر عالی سابق حزب مسلم لیگ شاخه نواز محسوب می‌شود با اشاره به این حکم دادگاه حسابرسی گفت: این حکم بخشی از تلاش‌ها و راهی بود که من و مریم نواز، دخترم آن را انتخاب کرده بودیم. من حتی از داخل زندان نیز به این تلاش‌های خود ادامه خواهم داد. در این تلاش به من بپیوندید. ما از طریق قدرت رای‌گیری در تاریخ 25 ژوئیه ( سوم مرداد) این حلقه و زنجیر را پاره خواهیم کرد.

وی افزود: یک فرد ناشناس به عنوان رئیس سنا روی کار آمده در حالی که یک نخست وزیر منتخب تحت فشارها مجبور به استعفا و کناره‌گیری شده است. چه کسانی پشت این توطئه‌ها قرار دارند؟

نواز شریف در ادامه گفت: درحقیقت من به خاطر فساد متهم نشده‌ام‌. من به خاطر تغییراتی که در تاریخ صورت دادم متهم شدم اما مفتخرم که بگویم هیچ سند و مدرکی درخصوص اتهامات فساد علیه من وجود ندارد. اگر سند و مدرکی علیه من پیدا شود سیاست را کنار خواهم گذاشت.

وی افزود: در حکم دادگاه حسابرسی اشاره‌ای نشده که من به چه چیزی گناهکار شناخته شده‌ام.

نواز شریف در ادامه گفت: مردم پاکستان باید از خانه‌های خود بیرون بیایند. چنین چیزهایی نیازمند از خودگذشتگی است. من آماده‌ام تا از خودگذشتگی کنم و این حلقه و غل و زنجیر را پاره کنم. برای نجات پاکستان همراه من به پا خیزید. این تغییر، رفاه و سعادت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نواز شریف در پاسخ به سوالی درباره بازگشتش به پاکستان گفت: همسرم در 22 روز گذشته به دستگاه تنفس مصنوعی متصل بوده است. هر زمان که ببینم حال همسرم بهتر شده و هوشیاری خود را مجددا به دست آورده است به پاکستان بازخواهم گشت.

وی افزود: از من خلع صلاحیت شده و من را از ریاست حزب مسلم لیگ شاخه نواز کنار گذاشتند اما من بنده افرادی نخواهم شد که سوگندها و قانون اساسی پاکستان را زیرپا گذاشته‌ام‌. آنها سوگند خورده بودند که در سیاست دخالت نکنند. بعد از استقلال از انگلیس چرا ما باید به بردگان عده‌ای از مردم تبدیل شویم؟ مردم باید بدانند که چه کسانی پشت این توطئه‌ها قرار دارند.

نواز شریف تاکید کرد: من به پاکستان بازمی‌گردم تا مانع افرادی شوم که به رای مردم احترام نمی‌گذارند.

در همین حال مریم نواز نیز درخصوص دست‌های پنهانی که با سرنوشت پاکستان بازی می‌کنند گفت: من راه آسان را انتخاب نکردم‌ام من راه حقیقت و درست را انتخاب کردم. تلاش من این است که در پاکستانی زندگی کنیم که می‌توانیم بدون ترس زندگی خود را در آن سپری کنیم.