به گزارش پارس نیوز، 

 

روزنامه هاآرتص به نقل از منبعی در واشنگتن گزارش داد روابط میان بحرین و اسرائیل گرم‌تر می‌شود و این در حالی است که رابط دوجانبه رسمی چندان نزدیک نیست. جاناتان شانزر، از بنیاد دموکراسی‌های دفاعی (اندیشکده مستقر در واشنگتن) تاکید کرد: این مساله برای بحرین و اسرائیل برای افزایش همکاری‌هایشان بسیار اهمیت دارد.

شانزر با اشاره به دیدگاه منفی دو طرف علیه ایران گفت، بحرین و اسرائیل در حال آماده شدن برای "روابط کاملا عادی هستند و بدین منظور در حال سنجش اوضاع بوده و این رویه بسیار واضح" است. او بحرین را به عنوان "جلودار" امارات متحده و عربستان برای رابطه با اسرائیل توصیف کرده و گفت که آنها هم ایران را "دشمن" می‌دانند و اسرائیل را یک شریک احتمالی علیه تهران در نظر می‌گیرند.

او اشاره کرد: گاها به نظر می‌رسد که عربستان و امارات از بحرین که با آنها متحد است اما کوچکتر و کم نفوذتر است، استفاده می‌کنند تا در خصوص سیاست خارجی ریسک کنند. این مساله مخصوصا با توجه به رقابت این سه کشور با قطر و همچنین در قبال اسرائیل صدق می‌کند.

اظهارات این مقام پس از آن مطرح می‌شود که یک هیات اسرائیلی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی یونسکو در بحرین حضور یافت و همچنین بحرین میزبان چهل و دومین جلسه آژانس کمیته میراث جهانی سازمان ملل خواهد بود و نمایندگان اسرائیل هم در آن شرکت خواهند کرد.

ماه مه وزیرخارجه بحرین از حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه دفاع کرد و با ارسال توئیتی گفت تل‌آویو "حق دفاع از خود" را دارد.