به گزارش پارس نیوز، 

 

پس از چندین دهه انکار ، اسرائیل سرانجام به ربودن صدها نوزاد اعتراف کرد . در بین سالهای 1948 و 1954 و در چارچوب تاسیس اسراییل، اخراج صدها هزار فلسطینی و اشغال سرزمین هایشان، یهودیان تازه وارد شده از اروپا به این سرزمین ها ، یک طرح گسترده از قاچاق کودکان را سازمان دادند.

پوبلیکو افزود:تفاوت اصلی‌ بین این و دیگر شبکه های غیر رسمی‌ قاچاق نوزادان در دیگر کشورها ، این است که داستان بنیادی اسراییل که مدعی است که 'پناهگاهی برای یهودیان تحت تعقیب' بوده را کاملا برملا می‌ کند.

این روزنامه نوشت : یهودیان اشکنازی (اروپای شرقی‌ و مرکزی ) به ربودن نوزادان یهودی میزراحی ( کشورهای اکثریت مسلمان مشرق و شمال آفریقا) پرداخته و آنها را بین هم تقسیم کردند. حتی با ارقام رسمی‌ ، یکی‌ از هر 8 کودک یمنی زیر چهار سال، ربوده شده و فعالان اکنون به دنبال نزدیک به 8 هزار نوزاد هستند.

رسانه مذکورتصریح کرد:به نژادی(یوژنیک)نژادپرستانه، بخشی از پایه و اساس جنبش صهیونیسم و 'قوم برگزیده' بود و رژیم جدید به دنبال پر کردن سرزمین های اشغال شده با یک نژاد برتر بود.چون یهودیان سفید پوست و متمدن زیادی را در دسترس نداشتند، افراد 'سبزه و ابتدایی' را به آنجا بردند تا که آنها را به کیبوتص یا دهکده خانواده های اشکنازی که یهودیان جدید، مدرن و سکولار که اسراییل سزاوار آن بود و تورات را یک متن قدیمی‌ و باستانی قلمداد می‌ کردند، تبدیل کنند.

نشریه افزود: این رسوایی، جوامع را متاثر کرده است.در سال 1994، «اوزی مشولام» یک رابی یهودی ، از دولت به خاطر ربودن حدود 4500 فرزند یهودیان یمنی مهاجر شکایت کرد .در طول تقریبا دو ماه ، نیروهای ویژه ، خانه او که در آن گروهی از افراد متدین خواستار عدالت گردهم آمده بودند را محاصره کرده ، یک جوان 19 ساله را کشتند و بقیه افراد را دستگیر کردند .مشولام 5 سال در زندان حبس بود .

پوبلیکو در مورد اینکه قاچاق کودکان چگونه انجام می‌ شد، نوشت :هنگامی که اسراییل بنیانگذاری شد، ده ها هزار یهودی ازسراسر جهان به 'بهشت وعده داده شده' نقل مکان کردند .تنها از یمن، حدود 50 هزار یهودی عرب در 380 پرواز مخفی‌ هواپیماهای بریتانیایی و آمریکایی در چارچوب عملیات موسوم به 'فرش جادویی' به اسراییل برده شدند.

روزنامه ادامه داد:در حالی‌ که یمنی ها در آنجا در اردوگاه های ناسالم و با کمبود امکانات مستقر شده و دولت برای تحقیر این افراد از حشره کش های 'د د ت'برای ضد عفونی‌ کردنشان استفاده می‌ کرد ، از مهاجران اروپایی با احترام استقبال می‌ شد و در مراکز مشخص شده و راحت اسکان داده می‌ شدند .

رسانه مذکور تصریح کرد :بازار سیاه نوزادان را پرسنل بهداشت و درمان ، مددکاران اجتماعی ، وکلا، کارمندان وزارت کشور از جمله قضات و حتی شرکت های کفن و دفن تشکیل می‌ دادند که با جعل اسناد - تغییر نام کودکان ، شماره شناسایی ، گواهی فوت و غیره و با حمایت قانونی اقدام به این کار می کردند.

به گفته رسانه، این قانون در تلاش برای حفاظت از کودک پرورشگاهی و افرادی که این کودکان به آنها داده می‌ شدند، ادعا داشت که رضایت والدین اصلی‌ برای دادن کودکانشان به افراد دیگر لازم نیست و حتی افشای اطلاعات این اقدامات با هدف جلوگیری از اینکه والدین از سرنوشت کودکان خود آگاه شوند را یک جرم قلمداد کرده بود و حتی والدینی که خواستار اطلاع از سرنوشت کودکان خود بودند را جریمه می‌ کردند .

نشریه خاطرنشان ساخت:برخی‌ از افرادی که کودکان به آنها داده می‌ شدند و معادل 5 هزار دلار آن وقت را برای گرفتن کودکی پرداخت کرده بودند از این واقعیت باخبر بودند، برخی‌ حدس می‌ زدند و فقط اندکی‌ بودند که از آن خبر نداشتند .

شهادت قربانیان این وقایع ، فرمول های استفاده شده در قاچاق کودکان را نشان می‌ دهد:

«یونا یوسف» تعریف می‌ کند که پرستاران اردوگاه یک روز با این بهانه که می‌ خواهند دختر و دو خواهر زاده او را معاینه کنند ، آنان را به بیمارستان بردند و پس از آن ، به وی حق دیدن فرزندش را ندادند و دیگر هیچوقت او انان را ندید .

والدین اصلی‌ «گیل گرانبام» که در سال 1956 ربوده و به زوج زنده مانده از هولوکاست داده شد ، وی را به رغم اینکه پرستاران گفته بودند که فوت کرده ، اکنون زنده پیدا کردند .

«بوآز شربی»متولد 1947 از ربوده شدن خواهر دو قلوی خود شکایت دارد .وی می‌ گوید که مواردی از مادرانی وجود دارد که یکی‌ از دوقلوها و یا حتی هر دوی آنها را در زمان زایمان می‌ ربودند و می‌ گفتند که آنها مرده به دنیا آمدند .به این مادران هیچوقت ، جسد نوزاد ، گواهی فوت و یا حتی قبری از نوزادشان نشان داده نشد .

پوبلیکو افزود:«زوی امیری» 64ساله وقتی‌ که هیچ عکس یا گواهی تولد خود را پیدا نکرد، از این حقیقت باخبر شد . وی 34 سال به دنبال والدین اصلی‌ خود که تونسی بودند گشت تا اینکه مادر خود را در یک آسایشگاه روانی‌ پیدا کرد .مادرش نتوانسته بود از دست دادن پسرش را تحمل کند .

به «آدینا» که امروز نام «میریام شوکر» را دارد ، گفته بودند که والدینش او را رها کردند تا که او با این غم به دنبال آنها نباشد.

به عقیده «شوشانا مادمونی گربر» محقق یهودی، اسراییل در سازماندهی ربودن نوزادان دست داشته یا که از آن چشم پوشی کرده ، در هر دو مورد این دولت بر اساس تعریف سازمان ملل ، یک عمل جنایتکارانه انجام داده است .