به گزارش پارس نیوز، 

 

یک موسسه مردم‌نهاد امروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در شرایط اشغال کرانه باختری و بستن نوار غزه از آغاز سال 2018 تاکنون، 25 کودک فلسطینی را شهید کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، انجمن دفاع از کودکان فلسطینی که در راستای تحقق حقوق کودکانی که در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برند، اقدام می‌کند اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسئول مرگ این کودکان است که 21 نفر از آنان در نوار غزه به سر می‌برند.

در گزارش این سازمان آمده است که نیروهای رژیم صهیونیستی از روی عمد کودکان را هدف قرار می‌دهند. 21 تن از کودکان به صورت مستقیم هدف گرفته شده‌اند که به سر و گردن 11 تن شلیک شده است.

در بیانیه‌ای به همین منظور آمده است: درحالیکه کودکان هیچ تهدیدی علیه اسرائیل محسوب نمیشوند ارتش آن به درگیری و تیراندازی علیه آنها ادامه میدهد.

وزارت بهداشت فلسطین هم روز گذشته اعلام کرد تا کنون 134 فلسطینی در راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و بیشتر از 15200 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی، تیم‌های پزشکی و خبرنگاران را مستقیم هدف قرار می‌دهند که منجر به شهادت یک امدادگر زن و یک امدادگر مرد و دو خبرنگار شده است و علاوه بر آن، 231 امدادگر و 175 خبرنگار نیز زخمی شده‌اند.

مرز شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی از 30 مارس امسال (۲۰۱۸) شاهد تظاهرات مردمی مسالمت‌آمیز در راستای تأکید بر حق بازگشت و اعتراض به محاصره غزه است اما رژیم صهیونیستی پاسخ این اعتراض‌ها را با گلوله جنگی و بمب‌های دودزا و غیره می‌دهد.