به گزارش پارس نیوز، 

وزیرخارجه پیشین آمریکا «دونالد ترامپ» را غیردموکرات‌ترین رئیس جمهور تاریخ معاصر این کشور توصیف کرد و گفت از رفتاری ترامپ نگران است.

«مادلین آلبرایت» وزیر خارجه پیشین آمریکا، «دونالد ترامپ» را «غیر دموکرات‌ترین» رئیس جمهور تاریخ معاصر این کشور توصیف کرد.

 به نوشته مجله «نیوزویک»، آلبرایت در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «بی. بی. سی» از برخورد ترامپ با نهادهای دموکراتیک انتقاد کرد، اما از فاشیست خواندن او خودداری کرد.

آلبرایت گفت: «فکر می‌کنم که ترامپ غیر دموکرات‌ترین رئیس جمهور در تاریخ معاصر آمریکاست و این مسئله مرا آزار می‌دهد، البته به عنوان یک دیپلمات پیشین انتقاد از رئیس جمهور کشورم کار راحتی نیست، اما به هر حال نگرانم.»

وی در ادامه گفت: «تعریف فاشیسم دشوار است، اما یک رهبر فاشیست شخصی است که به منظور منزوی ساختن افرادی که موافق او نیستند، خود را با گروه یا قبیله‌ای، معرفی می‌کند.»

آلبرایت افزود: «به نظرم ترامپ فاشیست نیست، اما برخوردهایش با موضوع آزادی بیان و نقش رسانه‌ها و نادیده گرفتن نهادهای دموکراتیک مرا نگران می‌کند‌.» 

وزیر خارجه پیشین آمریکا، نشست اخیر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با رئیس جمهور آمریکا را برای ترامپ به اندازه رهبر کره شمالی پیروزمندانه ندانست و افزود تنها دستاورد این نشست توقف رزمایش‌های مشترک آمریکا با کره جنوبی بود.